چاپ ۶۲۵ عنوان کتاب به زبان ترکی آذربایجانی در سال ۱۴۰۰

تبریز (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از چاپ ۶۲۵ عنوان کتاب ترکی آذربایجانی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
چاپ ۶۲۵ عنوان کتاب به زبان ترکی آذربایجانی در سال ۱۴۰۰

سید قاسم ناظمی با اشاره به این‌که ناشران استان هم در انتشار کتابهای فارسی و هم ترکی فعالیت می‌کنند گفت: بعضی از ناشران استان اهتمام بیشتری به چاپ و نشر کتب ترکی دارند و حاصل این تلاش فعالان حوزه چاپ و نویسندگان استان چاپ ۶۲۵ عنوان کتاب در طول سال جاری است.

وی افزود: کتاب های یاد شده در حوزه‌های متنوعی چون ادبیات، فنی، شعر، کودکان و نوجوانان و... منتشر می شوند و در این میان کتب ادبی و کودک و نوجوان بخش اعظمی از حوزه نشر ترکی آذربایجانی را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: بیش از ۱۵ درصد کتب منتشره در استان به زبان ترکی است و این عدد رقم قابل توجهی در عرصه چاپ به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به صبغه فرهنگی تبریز و استان در حوزه چاپ و انتشار کتاب و همچنین فعالیت نویسندگان و پژوهشگران برجسته در استان گفت: خوشبختانه هر سال شاهد سیر صعودی چاپ کتابهای پرمحتوا در سطح استان هستیم و این امر نویدبخش اتفاقات مبارک در حوزه فرهنگ است.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت نهادهای فرهنگی و اهتمام نویسندگان و ناشران شاهد بالندگی بیش از پیش فرهنگ و ادب در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار