در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در آذربایجان‌‌شرقی استاندار عنوان کرد:

انقلاب از دستاوردها و هدایای الهی است

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی انقلاب اسلامی را از دستاوردهای الهی و همچنین هدیه الهی خواند و جوانان را به مطالعه تاریخ کشور دردوره  قبل از انقلاب و بررسی وضعیت کشور در دوران حاکمیت پهلوی دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب از دستاوردها و هدایای  الهی است

جشن های چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب همزمان با سراسر کشور با نواخته شدن زنگ انقلاب در ساعت 9:33 در آذربایجان شرقی آغاز شد.

عابدین خرم در این مراسم که در مدرسه طالقانی آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: ۴۳ سال قبل در چنین روزی امامی آمد و طاغوتی رفت و با این جریان روح جدیدی در کالبد مردم دمیده شد.

وی افزود: نشانه رشد و نمو نوجوانان بعد از ۴۳ سال تمرین و تکرار، در این مراسمات نمایان است. این انقلاب از دستاوردها و هدیه الهی است. جوانان باید تاریخ کشورمان را در دوره قبل از انقلاب مطالعه کنند و در این زمینه اطلاعات داشته باشند تا بدانند در این دوران چه وضعیتی در کشور حاکم بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: همه آمارها را اگر کنار هم قرار می دادیم، جزو کشورهای عقب مانده بودیم نه اینکه مردم عقب مانده باشند.۷۰ درصد بودجه کشور برای تجهیزات نظامی خرج می شد و ۳۰ درصد برای موارد دیگر کشور بود. وسایل خریداری شده برای کشور هم باید توسط خارجی ها استفاده می شد، زیرا فرد باسوادی برای استفاده وجود نداشت. فقط نزدیک ۵۰ نفر در کل کشور استاد دانشگاه زن داشتیم، اما امروز افتخار می کنیم که در بخشی از رشته ها، زنان به اندازه مردان ایفای نقش می کنند و برجسته ترین دانشمندان زن هستند. قبلا در المپیادها نبودیم و امروز جزو ۵ استان برتر هستیم و بیش از ۹۰ درصد مردم باسواد هستند. اینها مایه افتخار نیست. مهم این است که چطور این جوانان با این استعداد را عقب نگه داشته بودند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با هویت ملی جایگزین استکبار شده است و جوانان باید از خود بپرسند کجا بودیم و به کجا رسیدیم. در حالی که استقلال و آزادی، اهم شعار ما بود.

استاندار تاکید کرد: امروز بدون خفقان دوران پهلوی، با آزادی نفس می کشیم و باید قدر آن را بدانیم. دانش آموزان بمباران شدند و هیچ حقوق‌بشری اعتراض نکرد. اینها به دروغ مدافع حقوق بشر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار