به مناسبت ایام الله دهه فجر؛

«نمایشگاه انقلاب» در ۱۵۰ مدرسه استان سمنان برپا می‌شود

سمنان (پانا) - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان با عنوان این مطلب که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همزمان با انقلاب اسلامی شروع به کار کرده و همراه با دانش‌آموزان در این مسیر به حرکت خود ادامه داده است، گفت به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۱۵۰ مدرسه استان به همت دانش‌آموزان برپا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
«نمایشگاه انقلاب» در ۱۵۰ مدرسه استان سمنان برپا می‌شود

محمدرضا عرب پور، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان سمنان در دستور کار دارد این است که ایده‌های دانش آموزان برای اجرا مورد حمایت قرار دهد، بیان کرد: ایده‌های دانش آموزان پس از پرورش و مطرح شدن، از صندوق استانی دانش آموزی اعتباراتی به این طرح‌ها اختصاص خواهد یافت تا این ایده‌ها در راستای بهبود سطح آموزشی و فرهنگی مدرسه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه قریب به 120 هزار دانش آموز در سطح استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد بیش از 6 هزار دانش آموز نخبه شناسایی و در اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس مشغول به فعالیت هستند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه 350 انجمن در مدارس تشکیل شده است، افزود: این انجمن ها تقریبا در تمامی مدارس شهری و تعدادی از مدارس روستای تشکیل شده و توسط دانش آموزان مدیریت می شود.

عرب پور با بیان اینکه اتحادیه انجمن دانش آموزان تنها اتحادیه دانش آموزی در کشور است، تصریح کرد: این اتحادیه زیر نظر مستقیم نماینده مقام معظم رهبری در کشور است و تمامی اقدامات از سوی این دفتر نظارت و راهبری می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مدرسه انقلاب از اقداماتی است که توسط اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان سمنان در نظر گرفته شده است، افزود: این جشنواره برای دهمین سال پیاپی برگزار می‌شود و شامل نمایشگاه‌های دانش آموزی در مدارس می‌شود. همچنین در قالب این فعالیت، دو مقوله مهم شامل جریان سازی و نیروسازی دنبال می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان سمنان درباره محور جریان سازی توضیح داد: در ایام الله دهه فجر، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مدرسه‌ای صورت می‌گیرد و دانش آموزان به عنوان یکی از بخش‌های عظیم و تأثیرگذار اجتماع، در آن فعالیت خواهند کرد که در نهایت به یک جریان بدل می‌شود که دانش آموزان منتظر برگزاری طرحی نباشند و خودشان عنصر فعال می‌شوند و با راهبری که مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی صورت می‌دهند، در مرکز و محور امور قرار خواهند گرفت و این یک تمرین برای اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

عرب پور با بیان اینکه در نیروسازی نیز سعی کرده‌ایم تا با برگزاری نمایشگاه‌هایی در مدارس، بر پایه پژوهش و روایتگری شرایطی را برای نسل جوان فراهم کنیم که با اندیشه‌های انقلاب آشنا شوند، ابراز کرد: در قالب این طرح نمایشگاه‌هایی با ساده‌ترین وسایل موجود در مدرسه‌ها با دست سازه‌های دانش آموزی ایجاد می‌شود و دانش آموزان در آن نقش آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مدارس انقلابی همچنین بخش روایتگری را نیز دارند، افزود: دانش آموزان نسبت به موضوعاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد تحقیق و پژوهش می‌کنند که از جمله موضوعات مرتبط با روایتگری می‌توان به طرح «دیروز ما، امروز ما، فردای ما و مکتب حاج قاسم» اشاره کرد که دانش آموزان با توجه به منابعی که ما در اختیارشان قرار می‌دهیم، پژوهش می‌کند و در نمایشگاه مرتبط با انقلاب به روایتگری آن می‌پردازد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان سمنان با بیان اینکه طرح مذکور شامل نقش آفرینی دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش دانش‌آموز در رویدادهای کنونی و همچنین گام دوم انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی خواهد بود، گفت: دانش آموزان در این طرح‌ها سعی می‌کنند تا نقطه اتصال خودشان را با الگویی مانند شهید سلیمانی پیدا می‌کند.

عرب پور با بیان اینکه نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب امسال در ۱۵۰ مدرسه استان سمنان برپا خواهد شد، گفت: ایجاد غرفه‌ها و المان‌های انقلابی در حوزه‌هایی که بیان شد، از جمله بخش‌های این نمایشگاه‌ها خواهد بود که دانش آموزان محور اجرای آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه برای دانش آموزان در چهار سطح برنامه راهبردی دارد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان دختر و پسر هر دو در مدارس به یک نحوه تربیت می شوند و تفاوتی در بین آن ها وجود ندارد به همین دلیل طرح هایی را برای تعالی دانش آموزان دختر و پسر برنامه ریزی کرده و در مدارس اجرایی می کنیم.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان سمنان با بیان اینکه صندوق حمایتی استانی برای دانش آموزان نخبه طراحی شده است، افزود: در این طرح حمایتی، دانش آموزان نخبه ای که طرح و ایده دارند بعد از ارائه و داوری برای کار اجرایی آنان اعتباراتی به آن ها تعلق می گیرد.

عرب پور، از ترک تحصیل دانش آموزان زیادی در ایام کرونا خبر داد و گفت: در این ایام به دلایل مختلف ترک تحصیل فراوانی در بین دانش آموزان صورت گرفته است؛ ما سعی کردیم در این شرایط خاص از همه ظرفیت های خود استفاده کنیم و در بسترهای مختلف با دانش آموزان ارتباط داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی مرکز نیکوکاری توسط دانش آموزان، عنوان کرد: این مرکز نیکوکاری در ایام کرونا توسط دانش آموزان راه اندازی شده تا بتواند مشکلات دانش آموزان نیازمند را در بخش های مختلف حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار