رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان خبرداد:

یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان سمنان برگزار می‌شود

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان سمنان به صورت مجازی خبر داد و گفت تمامی فرآیند برگزاری این انتخابات، اعم از ثبت‌نام، تبلیغات انتخاباتی، جلسات توجیهی دانش‌آموزان و عوامل اجرایی و ناظران انتخابات، رأی‌گیری و اعلام نتایج به‌صورت مجازی انجام شده و تمامی مراحل به‌صورت آنلاین نیز برای دانش‌آموزان، عوامل اجرایی و نظارتی متناسب با سطوح دسترسی مورد نیاز، قابل رصد است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان سمنان برگزار می‌شود

اسحاق اکبری در گفت‌و‌گو با پانا، ضمن تشریح جزئیات برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان سمنان، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ایجاد فرصت‌های جدید در نحوه مدیریت و آموزش در کشور، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت مقررات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان دانش‌آموزی با ایجاد سامانه انتخابات و استفاده از فناوری‌های نوین این انتخابات را به صورت الکرونیکی در کشور برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، رویکرد دانش آموز محوری است که تشکیل شوراهای دانش آموزی نقش بسزایی در تحقق این سیاست داشت، افزود: به واقع این نوع رویکردها، گام بلندی در جهت به رسمیت شناختن نظرات و مطالعات دانش آموزان بود که زمینه مشارکت و تصمیم سازی نوجوانان برای تعیین سرنوشت خود را فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با اشاره به اجرای برنامه‌های بازمهندسی شده این سازمان از ابتدای امسال گفت: ستاد اجرایی برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی مشخص‌شده و با توجه به الزام این طرح، قرار است انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان سمنان در هفته دوم اسفندماه امسال برگزار شود.

اسحق اکبری باعنوان این مطلب که در این انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی استان سمنان و نیز نماینده منتخب دانش آموزان این استان در مجلس دانش‌آموزی کشور به تفکیک جنسیت انتخاب و به دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی کشور معرفی خواهند شد، تصریح کرد: مجلس دانش‌آموزی، فرصتی برای پرورش دانش‌آموزان مستعد و توانمند برای افزایش روحیه همکاری و مسئولیت‌پذیری در بین آن هاست.

وی با اشاره به فرآیند برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در این استان تصریح کرد: تاکنون انتخابات مجلس دانش‌آموزی در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان سمنان برگزار و این مجلس مهم در این سطح تشکیل‌شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، هدف از برگزاری این انتخابات را استفاده از ظرفیت توان فکری و خلاقیت‌های اعضاء و مربیان سازمان دانش آموزی در طراحی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان، افزایش مشارکت آن‌ها در اجرایی کردن فعالیت‌های سازمان برحسب نیاز و ضرورت و انسجام بخشی به فعالیت‌های اعضاء و مربیان دانست و اظهار کرد: سهمیه استان سمنان برای مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، 2 نفر است که شامل 1 نفر دختر و 1 نفر پسر می باشد.

اکبری با بیان اینکه در انتخابات مرحله شهرستانی، هیئت‌رئیسه و همچنین نمایندگان هر شهرستان یا منطقه آموزشی استان سمنان در مجلس دانش‌آموزی 25 نفره استان با رأی مستقیم دانش آموزان انتخاب‌شده‌اند عنوان کرد: هر شهرستان یا منطقه آموزش‌وپرورش به نسبت جمعیت دانش‌آموزی خود، در مجلس دانش‌آموزی استان سمنان سهیم بوده و نماینده خود در این مجلس که بالاترین آرا را کسب کرده و شرایط عضویت در مجلس دانش‌آموزی استان را نیز داشته باشند؛ به سازمان دانش‌آموزی استان سمنان معرفی می‌کنند.

وی در پایان افزود: اعضای مجلس دانش‌آموزی در سطوح مختلف، نقش مهمی در تصمیم‌سازی‌های آموزش‌وپرورش خواهند داشت و تدوین یک سند در حوزه آموزش‌وپرورش در هر دوره از فعالیت مجلس دانش‌آموزی، نمود این تأثیرگذاری است.

گفتنی است؛ مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، نهادی صنفی مشورتی و زیرمجموعه سازمان دانش آموزی است که بر اساس آیین‌نامه تشکیل این مجلس مصوب ششصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرد. مصوبات این مجلس پس از تأیید در شورای عالی آموزش و پرورش، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار