نماینده مجلس دانش آموزی استان سمنان:
مجلس دانش آموزی، محلی جهت کادرسازی مدیران آینده جمهوری اسلامی است
سمنان (پانا) - نماینده دانشآموزان استان سمنان در مجلس دانشآموزی کشور با بیان اینکه مجلس دانشآموزی، محلی جهت کادرسازی و تربیت مدیران آینده جمهوری اسلامی است، گفت کارکرد اصلی مجلس دانشآموزی، تربیت سیاسی و اجتماعی دانشآموزان، مهیا کردن زمینه مشارکت دانشآموزان و تمرین مهارتهای اجتماعی در ساختار قانونی است.
حدیثه محسنی ملردی در گفت و گو با پانا، با اشاره به اینکه انتخابات مجلس دانش آموزی در کلیه شهرستانها و مناطق استان برگزار شده است، از این انتخابات به عنوان مهمترین گام برای اجرای ساحتهای سند تحول بنیادین یاد کرد و افزود: «انتخابات دانش آموزی، نمود عینی اجرای ساحت سیاسی و اجتماعی سند تحول بنیادین بوده و تمرینی برای حضور دانش آموزان در آینده سیاسی کشور است.»
وی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی، فرصت اجتماعی شدن را برای دانش آموزان فراهم می کند، خاطرنشان کرد: «فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان بسیار فرصت مهم و بزرگی است؛ چرا که می توانند از این طریق توانمندی ها و ظرفیت اجتماعی خود را افزایش دهند.
عضو مجمع اعضای سازمان دانشآموزی کشور با بیان اینکه این نهاد باید یکی از نمادهای «دانشآموز باوری» باشد تا پس از آن بتوان «دانشآموز یاوری» را به عنوان محصول و خروجی آن مشاهده کرد، گفت: «اما آیا واقعاً این چنین است؟ اکنون و بعد از ۱۰ دوره، مجلس دانش آموزی، باید در عرصه مشاوره برای تصمیم سازی و انتقال مطالبات و خواستههای دانش آموزان به صورت واقعی نقش آفرینی کند و این موضوع نیازمند یک بازنگری جدی و حتی در شیوه اداره این نهاد مهم دانش آموزی است.»
محسنی ملردی با عنوان این مطلب که مجلس دانشآموزی باید صدای واقعی و اثرگذار دانشآموزان بوده و این صدا شنیده شود. دانشآموزان باید اثرات حضور نمایندگان خود در مجلس دانش آموزی را به عینه ببینند و آن را لمس کنند، تصریح کرد: تشکلهای دانشآموزی به ویژه سازمان دانشآموزی نسخه شفابخش جامعه دانشآموزان در معرض آسیب در این حوزه است؛ بنابراین هر چه زمینه جذب دانشآموزان در سازمان دانشآموزی و دیگر تشکلها بیشتر فراهم شود و فعالیت این تشکلها گسترش یابد، آسیبهای ناشی از بحران هویت در دانشآموزان کاهش مییابد.»
وی از سازمان دانش آموزی به عنوان زمینهساز تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۶ ساحت تربیتی نام برد و گفت: «هر جامعهای که بخواهد پیشرفت کند، لازم است توانمندیهای اجتماعی خودش را توسعه بدهد.»
ارسال دیدگاه