برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرسازمان دانش‌آموزی استان اصفهان

اصفهان (پانا) - مراسم تودیع و معارفه مدیرسازمان دانش‌آموزی استان اصفهان با حضور مهدی اسماعیلی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، علی نقی یزدان پناه مشاور سازمان دانش‌آموزی و روسای نواحی و مناطق استان اصفهان، روسا و معاونین ادارت اداره کل آموزش و پرورش، مسئولین تشکل‌های دانش‌آموزی و مسئولین کمیته امداد در سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرسازمان دانش‌آموزی استان  اصفهان

آیین تکریم و نکوداشت 35 سال خدمات عباس زهیری و معارفه علی رستمی سرپرست سازمان دانش آموزی استان اصفهان در سازمان دانش آموزی استان اصفهان برگزار شد .

در این مراسم علی نقی یزدان پناه مشاور سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از زحمات عباس زهیری و آرزوی موفقیت برای علی رستمی سرپرست سازمان دانش آموزی گفت: امیدوارم راه شهدا را فراموش نکنیم و ادامه دهنده این راه شهدا باشیم.

وی در مورد اینکه چرا سازمان دانش آموزی تاسیس شد،گفت: سازمان دانش آموزی تاسیس شد تا با دانش آموزان برنامه ریزی کند، با دانش آموزان تصمیم گیری کند و با دانش آموزان اجرا کند.

یزدان پناه درباره دلیل تاسیس سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: امروزه در تمام آموزش و پرورش‌های توسعه یافته دنیا، سازمان‌های مکملی وجود دارد که پویا بودن آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

یزدان پناه با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی باید یک سازمان مولد، تولید کننده و مرجع تربیتی باشد عنوان کرد: مهم ترین مساله ای که در این سازمان مبناست "کار گروهی" است، کار گروهی در قالب تشکیلات معجزه می‌کند.

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی با طرح این سوال که کار تشکیلاتی چه اهمیتی دارد بیان کرد: اولین اصلی که ضرورت کار تشکیلاتی را دوچندان می‌کند ضرورت دینی و اخلاقی است، ضرورت فردی، اجتماعی، اقتصادی و تربیت سیاسی از دیگر موارد و ضرورت‌های با اهمیت کار تشکیلاتی است.

در ادامه مهدی اسماعیلی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از افرادی که در جلسه حضور داشتند، گفت: تشکل های دانش آموزی بازوان توانمند معاونت پرورشی هستند، چون وظیفه ی فعالیت های فوق برنامه و وظیفه تربیت دانش آموزان بر عهده تشکل های دانش آموزی است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، برای سرپرست سازمان دانش آموزی در استمرار حرکت مدیر قبل برای علی رستمی آرزوی توفیق کرد و به نمایندگی از دانش آموزان و معلمان استان اصفهان از خدمات عباس زهیری قدردانی کرد.

عباس زهیری ضمن تشکر از حضور دکتر یزدان پناه ، اسماعیلی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و علی رستمی سرپرست سازمان دانش آموزی گفت: به عنوان مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه، مربی، مدرس، رئیس مجمع مربیان و مدیر سازمان دانش آموزی استان تشکیلات پیشتازان به فعالیت پرداخته ام.

زهیری تاکید کرد: ارتباط مستمر با سازمان مرکز و اداره کل آموزش و پرورش و بهره مندی از پتانسیل مدرسین و مربیان از دست آوردهای سازمان دانش آموزی استان بوده است و در دوران مسئولیت خود نگاه ویژه ای به دانش آموزان، مربیان و مدرسین داشته ایم.

زهیری از سفر به بیش از 18 شهرستان برای تبیین جذب خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز پیشتاز و 7000 مربی در تشکیلات پیشتازان استان اصفهان جذب شده اند. وی همچنین از ایجاد 755 مدرسه تمام تشکیلاتی خبر داد.

در پایان علی رستمی سرپرست سازمان دانش آموزی استان اصفهان ضمن قدردانی زحمات عباس زهیری گفت: امام علی (ع) در یکی از فرازهای نهج البلاغه به تربیت اجتماعی اشاره دارد و فرآیند تربیت اجتماعی با فعالیت های فوق برنامه اتفاق می افتد.

وی افزود: تلاش می کنیم با همکاری تشکل های دانش آموزی بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی و هلال احمر بتوانیم گامی در تربیت اجتماعی دانش آموزان برداریم.

رستمی تصریح کرد: هویت تشکیلات سازمان دانش آموزی بر گرفته از رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری می باشد و مقام معظم رهبری فرمودند هویت ما هویت ایرانی اسلامی است که این نگاه ارزشمند بر اعمال و رفتار اعضاء تشکیلات سازمان دانش آموزی حاکم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار