معاون آموزش ابتدایی در نشست با اعضای هیئت مدیره موسسه خیریه نیک گامان:

یادگیری موثر تحت تاثیر عوامل متعددی است که مدرسه سازی تنها یکی از آن‌هاست

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در نشست با اعضای هیئت مدیره موسسه خیریه نیک گامان تصریح کرد یادگیری موثر تحت تاثیر عوامل متعددی است که مدرسه سازی تنها یکی از آ‌ن‌هاست.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری موثر تحت تاثیر عوامل متعددی است که مدرسه سازی تنها یکی از آن‌هاست

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی صبح امروز در نشست مشترکی با تقی پور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه نیک گامان و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و همکاران ایشان ، پیرامون مسائل مربوط به شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل با موضوع همکاری مشترک با جامعه خیرین برای جذب بازماندگان از تحصیل و ارتقای عدالت آموزشی را بررسی کردند.

در ابتدای جلسه تقی پور با تشریح اقدامات و فعالیت های مجمع، هدف از ورود مجمع خیرین به مسئله بازماندگی از تحصیل را همراهی و کمک به آموزش و پرورش در جهت سازماندهی، شناسایی و رفع مشکلات منتهی به این پدیده خواند و افزود: حسن استفاده از ظرفیت خیرین داخل و خارج از کشور می تواند در جذب این افراد و ایجاد شرایطی برای حمایت از آنها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از ازدیاد بازماندگان از تحصیل مفید و موثر باشد.

حکیم زاده ضمن تقدیر از دغدغه مندی این عزیزان نسبت به موضوع فراهم کردن فرصت های برابر دسترسی و یادگیری برای همه دانش آموزان، ضمن تبیین اقدامات انجام شده در خصوص جذب بازماندگان، مشکلات و چالش های موجود که می توانند فصل مشترک همکاری باشند را توضیح داد.

معاون آموزش ابتدایی در خصوص عدم شناسایی دقیق بازماندگان و تارکان از تحصیل، ثبت نشدن آمار مهاجرین و ثبت محل سکونت جدید آنها در سامانه های آماری، نبود دسترسی به لحظه از آمار فوت شدگان در این رنج سنی و دسترسی دقیق به آمار کودکان معلول و سایر مشکلاتی از این دست را نشانه ی ضعف در سامانه های آماری وزارت آموزش و پرورش و نظام آماری کشور دانست و یکپارچه سازی سامانه های وزارت بهداشت و ثبت احوال را در دسترسی دقیق و کمک به ساماندهی آمار بازماندگان و تارکان تحصیل موثر خواند.

حکیم زاده در تبیین یکی دیگر از زمینه های مورد نیاز جهت همکاری و کمک رسانی خیرین محترم؛ به تشریح عوامل بازماندگی و ترک تحصیل دانش آموزان اعم از دختر و پسر از جمله کودکان کار، حضور معلمان غیر همجنس در دوره دوم ابتدایی که موجب ممانعت برخی والدین از حضور فرزندشان به مدرسه می شود و سایر مشکلات اقتصادی و فرهنگی که در روستاها و حاشیه شهرها منجر به افزایش ترک تحصیل می شود؛ پرداخت.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: مدرسه سازی امر مقدس و خداپسندی است که خیرین بزرگوار در انجام آن اهتمام دارند لکن مدرسه یاری در کنار آن می تواند در تداوم فرصت های یادگیری مطلوب برای کودکان در مناطق محروم موثر باشد.

وی با بیان این نکته که یادگیری موثر تحت تاثیر عوامل متعددی است که مدرسه سازی تنها یکی از آنهاست؛ گفت: رصد دانش آموزان و ایجاد فرصت های یادگیری، حل معضلات اقتصادی دانش آموزان که مانع حضور موثر آن ها در مدرسه می شود و حتی فراهم آوردن شرایطی برای برگزاری کلاس های جبرانی برای دانش آموزانی که اختلال یادگیری دارند و درکل، برداشتن هر مانعی که به نابرابری بین دانش آموزان خاتمه دهد و یا آنرا کمرنگ تر نماید؛ می تواند در ادامه ی مدرسه سازی مورد توجه و اهتمام خیرین عزیز قرار گیرد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش طرح نصیب آموزشی یکسان و شناسایی 64 منطقه لازم التوجه مقرر شد برنامه پیشنهادی جامعه خیرین برای تمرکز روی موضوع بازماندگان و تقویت یادگیری در این مناطق ارائه گردد تا آغاز همکاری های مشترک باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار