اعطای دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو به آیت‌الله رئیسی + ویدئو

تهران (پانا) - دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو در مراسمی به رییس جمهور کشورمان اعطا شد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اعطای دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو به آیت‌الله رئیسی + ویدئو

دانشگاه دولتی مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های روسیه و جهان به پاس تلاش سیدابراهیم رئیسی برای گسترش روابط ایران و روسیه به ویژه در زمینه توسعه علم، دانش و فناوری، دکترای افتخاری خود را به رئیس‌جمهوری کشورمان اعطاء کرد.

پرفسور سادنویچی به نمایندگی از هیات رئیسه دانشگاه دولتی مسکو، دانشنامه دکترا و مدال افتخار این دانشگاه را به رئیس‌جمهوری کشورمان اعطا کرد.

بر اساس رسمی قدیمی، دریافت کنندگان دکترای افتخاری این دانشگاه به دو سوال رئیس و اعضای هیات رئیسه پاسخ می‌دهند و رئیس‌جمهوری کشورمان نیز در مراسم دریافت دانشنامه دکترای افتخاری به سوالات مطرح شده پاسخ داد و گفت: تجربه نشان داده که می‌توان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد و ملت ایران نیز از دل تحریم‌ها به علوم مختلف، دانش و فناوری‌های پیشرفته دست پیدا کردند.

رئیسی افزود: سهم شرکت‌های دانش بنیان ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته و به عنوان یک زیست‌بوم در تمام عرصه‌های علم و فناوری، فعال هستند.

رئیس‌جمهوری کشورمان گفت: ما در یک برهه تاریخی در روابط دو کشور قرار داریم و همگرایی ایران و روسیه میتواند به همگرایی کشور‌های منطقه منجر شود. مبارزه با سیاست یکجانبه گرایی، بی‌ثبات کردن کشور‌ها، تروریسم، جرائم سازمان یافته، با همکاری و همگرایی قابل دستیابی است. روابط خوبی بین ایران و روسیه وجود دارد و به سوی پیشرفت حرکت می‌کند.

رئیسی افزود: توافق‌های خوبی بین دو کشور انجام شده است و به این مساله هم توجه داریم که اساس همه این‌ها، تعمیق همکاری‌های علمی و دانشگاهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار