چند دانشجو وارد دانشگاه‌های دولتی شدند؟

تهران (پانا) - بیش از ۸۰۰ هزار دانشجو امسال با برگزاری آزمون‌های سراسری در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی به کلاس‌های درس رفتند که بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، این آمار مشابه آمار سال ۹۹ است.

کد مطلب: ۱۲۶۵۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
چند دانشجو وارد دانشگاه‌های دولتی شدند؟

به گزارش ایرنا، در سالی که گذشت آزمون های ۱۴۰۰ دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی ناپیوسته و کاردانی نظام جدید برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از اسفند سال ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ برگزار و نتایج نهایی آنها اعلام شد.

آمار سازمان سنجش آموزش کشور که در اختیار ایرنا قرار گرفت، بیانگر تلاش جوانان ایرانی است که در دوران کرونا از پای ننشستند و ضمن شرکت در آزمون ها در مقاطع مختلف موفق به راهیابی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور شدند.

شمار شرکت کنندگان در مقاطع مختلف آزمون های تحصیلات تکمیلی به شرح زیر است:

مقطع دکتری

نخستین آزمون سال ۱۴۰۰ در مقطع دکتری بود که اسفندماه سال ۹۹ برگزار شد.

در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ هزار و ۸۵۰ داوطلب در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند.

در این آزمون با احتساب داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۱۸۵ هزار نفر شرکت کرده بودند، اما در آمار اعلام شده دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه آزاد اسلامی حضور ندارند.

مقطع کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد برای پذیرش در سال ۱۴۰۰ روزهای ششم تا هشتم مردادماه امسال با حضور بیش از ۶۳۰ هزار داوطلب برگزار شد که در نهایت ۱۳۰ هزار و ۸۰۳ نفر امکان نشستن روی صندلی های دانشگاه پیدا کردند و پذیرفته شدند.

کنکور سراسری

کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه برای بیش از یک میلیون کنکوری برگزار شد. در نهایت در دوره با آزمون ۱۸۳ هزار و ۵۵۷ نفر و در دوره بدون آزمون ۲۶۸ هزار و ۶۵۶ نفر شانس ورود به دانشگاه های دولتی را پیدا کردند.

کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای و دانشگاه های غیردولتی

در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه های فنی و حرفه ای و غیردولتی نیز پذیرش بدون آزمون دانشجو طبق روال هر سال انجام شد که در این مقطع و بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۹۱ هزار و ۸۰ نفر قبول شدند.

کارشناسی ناپیوسته

پذیرش دانشجو در دوره های با آزمون و بدون آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در سال ۱۴۰۰ انجام شد و در این مقطع تحصیلی نیز تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۰ نفر به دانشگاه راه یافتند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در ۲ مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو کرد که در دوره کاردانی این دانشگاه ۶۰ هزار و ۸۵۱ نفر و در دوره کارشناسی ناپیوسته نیز ۴۳ هزار و ۶۹۹ نفر وارد دانشگاه علمی کاربردی شدند.

بر اساس این گزارش، ۸۳۳ هزار و ۳۶۶ نفر دانشجو امسال در مقاطع یاد شده به دانشگاه های دولتی برای تحصیل راه یافتند.

در این گزارش آمار دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار