در جمع نمازگزاران مسجد جامع مسکو:

آیت‌الله رئیسی: رمز مسلمان بودن، ساختن خود و مسئولیت‌پذیری در قبال دیگران است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری مساجد را خانه‌های خدا روی زمین توصیف کرد و گفت مساجد کارکرد فردی و اجتماعی دارند و علاوه بر خودسازی انسان و ارتباط با خدا در مسجد، روابط اجتماعی مسلمانان نیز در مساجد شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله رئیسی: رمز مسلمان بودن، ساختن خود و مسئولیت‌پذیری در قبال دیگران است

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در جریان سفر به مسکو، به دعوت «راویل عین‌الدین» رئیس شورای مفتیان روسیه در جمع نمازگزاران مسجد جامع مسکو حاضر و با آنها دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی اظهار داشت: آنچه امروز از فساد و بداخلاقی‌ها در جهان وجود دارد گواه این است که انسان امروز خدا را فراموش کرده است.

رئیسی گفت: هفتاد سال ظلم و جنایت علیه مردم فلسطین و بیش از ۲۰ سال کشتار مردم افغانستان نتیجه سیاست بدون معنویت و اخلاق است.

رئیسی با اشاره به اهمیت معنویت برای مسلمانان تصریح کرد: جنایات تکفیری‌ها در سوریه، عراق، افغانستان و یمن با پرچم اسلام انجام می‌شود، در حالی که این کار با نقشه و پشتیبانی آمریکا و صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.

رئیسی یکی از کارکردهای مهم مساجد در جهان اسلام را روشنگری و جلوگیری از رشد حرکت‌های تکفیری برشمرد و گفت: رمز مسلمان بودن، ساختن خود و مسئولیت‌پذیری در قبال دیگران است.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفت: ما در بسیاری از مسائل نظرات مشترک داشتیم و هر دو کشور به دنبال ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار