۴۲ هزار طرح عمرانی برکت در مناطق محروم کشور اجرایی شد

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از اجرای ۴۲ هزار طرح عمرانی و زیربنایی در مناطق محروم کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۴۲ هزار طرح عمرانی برکت در مناطق محروم کشور اجرایی شد

به گزارش ستاد اجرایی فرمان امام، محمد ترکمانه در مراسم بهره‌برداری از مدرسه برکت شهید مصطفی خمینی در روستای جاورده و پایگاه سلامت شهرستان دیشموک در استان کهکیلویه و بویر احمد افزود: بنیاد برکت ساخت و تکمیل ۵۷ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد که از این تعداد، ۴۲ هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

ترکمانه درباره پروژه‌های عمرانی افتتاح شده در کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: مدرسه ۶ کلاسه برکت شهید مصطفی خمینی در روستای جاورده شهرستان کهگیلویه ساخته و تقدیم دانش‌آموزان این منطقه شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تعهد بنیاد برای ساخت این مدرسه ۶ کلاسه ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی درباره مدرسه‌سازی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنیاد نسبت به ساخت ۸۵ مدرسه با ۳۴۵ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی استان متعهد است که تا به امروز ۳۹ مدرسه با ۲۷۷ کلاس به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ۴۰ پروژه آب‌رسانی و ۱۵ طرح پل و راه‌سازی در این استان اجرا شده و ۳۲ مسجد و خانه عالم ساخته شده است.

ترکمانه درخصوص افتتاح پایگاه سلامت برکت گفت: بنیاد برکت برای ساخت این پایگاه سلامت در شهرستان دیشموک یک‌ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد ساخت ۶ پروژه بهداشتی شامل پایگاه سلامت، مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت را در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار دارد که از این تعداد، سه پروژه افتتاح شده و در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

۲۵۰ هزار دانش آموز مناطق محروم در مدارس برکت تحصیل می‌کنند

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم کشور مشغول تحصیل در مدارس برکت هستند و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارند.

ترکمانه درباره فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت افزود: تا امروز یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه برکت با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسیده و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد نسبت به ساخت ۲۷۲ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد دارد که تاکنون ۲۰۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: این مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه و مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی و پایگاه سلامت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار