معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

شناسایی دانش‌آموزان دیرآموز مهمترین گام درمسیر آموزش آنها است

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در نشست تخصصی مدیران مدارس، شناسایی دانش‌آموزان دیرآموز را یاری‌گر مسیر آموزش دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۸۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی دانش‌آموزان دیرآموز مهمترین گام درمسیر آموزش آنها است

جلسه تخصصی مدیران ابتدائی با محوریت شناسایی دانش‌آموزان دیرآموز، علل و نحوه مواجهه با این دانش‌آموزان در آموزش ترکیبی و بررسی اهمیت شناسایی آ‌ن‌ها با حضور مصطفی کلانتری مدیر، الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی، هادی منصوری فرد کارشناس پشتیبانی و خدمات اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید مطهری برگزار شد.

الهام صیادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این جلسه به بیان اهمیت فضای مجازی در آموزش نوین پرداخت و گفت: آموزش مجازی امروزه تأثیر غیرقابل انکاری در افزایش نرخ افت تحصیلی و عدم شناخت به هنگام دانش‌آموزان دیرآموز و عدم تشخیص صحیح اختلالات یادگیری داشته و بررسی علل و عوامل و نحوه شناسایی این دانش‌آموزان توسط مدیران و آموزگاران در کاهش آمار بدست آمده، بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: امروزه به‌روزرسانی و تجمیع اطلاعات در خصوص نحوه شناسایی و مواجهه با اینگونه دانش‌آموزان، یاریگر ما در مسیر آموزش خواهد بود.

وی در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار کرد: از جمله اقدمات انجام شده در خصوص توجه به کیفیت آموزش و اقدمات انجام شده، کاهش نرخ افت تحصیلی و شناسایی انواع اختلالات یادگیری از طریق اجرای درست برنامه‌های درسی می‌توان به برگزاری دوره سه ماهه تکنیک‌های مدرن آموزشی به صورت مجازی ویژه همکاران پایه اول ابتدایی، برگزاری جلسات برخط از طریق فضای آدوب کانکت ویژه مدیران و معلمان با موضوعات روش‌های ارزشیابی در کلاس برخط و شناخت عوامل و علل افت تحصیلی بهمن ١٣٩٩، برگزاری کارگاه مجازی آشنایی با انواع اختلالات فارسی و املا نویسی ویژه معلمان توسط استاد اختلالات فارسی دانشگاه فرهنگیان فروردین ١۴٠٠، برگزاری طرح جبران یادگیری ویژه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با هدف کاهش نرخ تکرار پایه با توجه به سهمیه اعلامی مدارس در ٨ پایگاه آموزشی در قطب‌های منطقه و... پرداخت.

همچنین خلیلی سخنران این جلسه آموزشی نیز در خصوص تعریف دانش‌آموزان دیرآموز، نحوه مواجهه و شناسایی این‌گونه دانش‌آموزان، اهمیت شناسایی و توجه به ایشان و عوامل ایجادکننده دیرآموزی توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار