معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک بهارستان:

خانواده، مهم‌ترین شاخص یاری‌دهنده در تربیت دانش‌آموزان است

بهارستان یک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک بهارستان، خانواده را مهم‌ترین شاخص و یاری‌دهنده در مسائل تربیتی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۰۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده، مهم‌ترین شاخص یاری‌دهنده در تربیت دانش‌آموزان است

غلامرضا قره‌باقری معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در گفت و گو با پانا ضمن تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی و تقدیر و تشکر از زحمات همکاران حوزه پرورشی اظهار کرد: مسائل مربوط به تربیت را شهید رجایی و شهید باهنر بنیانگذاری کردند که این هفته در واقع سالگرد تاسیس امور تربیتی است و قطعاً همه ما معتقد هستیم که کارهای تربیتی بسیار ارجح هستند؛ در واقع بستری را آماده می‌کنند برای آموزش صحیح و ما باید در تلاش باشیم تا دانش‌آموزان بتوانند با تربیت و سبک زندگی صحیح، زندگی سالم‌تر و کامل‌تری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: خواسته ما این است که امور تربیتی اهمیت داده شوند و این حوزه در اولویت‌ها قرار بگیرد و همانطور که در قرآن هم ذکر شده تزکیه که همان تربیت است بر تعلیم مقدم است.

قره‌باقری ادامه داد: اگر این حوزه در اولویت قرار بگیرد و برای این حوزه از لحاظ هزینه‌های جاری، سرفصل و بودجه‌ای مشخص شود، می‌توانیم چالش‌های کمتری در این زمینه داشته باشیم و موضوع امور تربیتی می‌تواند نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

قره‌باقری در ادامه به نقش مهم خانواده در مسائل تربیتی تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها باید به ما کمک کنند؛ زیرا مدرسه به تنهایی نمی‌تواند کار تربیتی را پیش ببرد و اگر خانواده‌ها در مسائل تربیتی کنار مدرسه نباشند، کار تربیتی به سرانجام نمی‌رسد و توفیقی در آن حاصل نخواهد شد.

همچنین معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان به چند شاخص مهم تربیت اشاره کرد و در میان این چهار شاخص که شامل مدرسه، خانواده، جامعه و رسانه می‌شود، خانواده را مهم‌ترین و موثرترین نقش در این زمینه دانست.

وی در ادامه مولفه مهمی به نام الگو را عنوان کرد و گفت: الگو در تربیت دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد و همه انسان‌ها نیاز به الگو دارند؛ اما باید سعی کنیم تا الگوی مناسب و شایسته را پیدا کنیم تا زندگی موفقی داشته باشیم و اگر در انتخاب الگو خطا نکنیم و الگوی مناسبی در زندگیمان قرار دهیم، می‌توانیم زودتر رشد کنیم و نتیجه بهتری دریافت کنیم.

وی در پایان به دوران کرونا، تعطیلی مدارس و انجام فعالیت‌های امور تربیتی اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا، امور تربیتی آسیب‌های زیادی را محتمل شد؛ زیرا مسائل تربیتی مسائلی نیستند که بتوان از راه دور آن‌ها را به دانش‌آموزان آموزش داد و ما نیاز داریم که دانش‌آموزان را ببینیم تا مسائل آموزشی، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار