یک مربی بین‌المللی و پژوهشگر:

غلبه کردن بر شرایط سخت، پیروز شدن بر آن است

بهارستان یک (پانا) - یک مربی بین‌المللی و پژوهشگر برجسته ایرانی در همایش انگیزشی معاونین آموزشی ناحیه یک بهارستان، تنها راه پیروز شدن بر شرایط سخت را، غلبه کردن بر آن دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۲۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
غلبه کردن بر شرایط سخت، پیروز شدن بر آن است

همایش انگیزشی معاونین آموزشی با محوریت اعتماد به نفس و عزت نفس و با حضور دکتر علیرضا سلیمی مربی بین‌المللی و پژوهشگر برجسته ایرانی از دانشگاه شهید بهشتی، مصطفی کلانتری مدیر، اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و معاونین آموزشی مدارس این منطقه در سالن معلم اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

در این همایش، ماشالله درختی معاون آموزش متوسطه به نمایندگی از اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معاونین آموزشی مدارس منطقه در دو سال اخیر و مواجهه با بحران ویروس کرونا و گرامیداشت یاد همکاران از دست رفته، اظهار کرد: در طی دو سال گذشته که شرایط کرونایی در کشور بوجود آمد، ارزش کاری و معنوی معاونین آموزش مدارس برای تمام مخاطبین، روشن و واضح نمایان شد و همه ما به آن آگاهی رسیدیم که معاون آموزشی، آن معاون سختگیر نیست و در پاندمی کرونا حتی آگاهی فراتر از تصوراتی که هستند، رسیدیم.

علیرضا سلیمی مربی بین‌المللی و پژوهشگر در این همایش ضمن اشاره به قدرت تمرکز بر موضوعات آزاردهنده گفت: هنگامی که در شرایط سختی هستیم، ما باید به آن غلبه کنیم؛ در غیر این صورت، آن شرایط سخت نسبت به ما غلبه می‌کنند و ممکن است لحظات دشوار و سختی را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه به باورها و توانایی‌ها در شخصیت هر انسان اشاره کرد و افزود: لازم است که اول توانایی در فرد را بیابیم و بعد به آن باور پیدا کنیم؛ زیرا قطعا باور بعد از هر عملی، شکل می‌گیرد؛ ما زمانی می‌توانیم به موضوعی باور داشته باشیم که توانایی انجام آن را داشته‌باشیم، اما اگر توان انجام آن وجود نداشته باشد و همچنان بگوییم که باور داریم به انجام دادن آن عمل، این اشتباه است؛ زیرا یک توهم پوچ به حساب می آید.

سلیمی در پایان اظهار کرد: ابتدا باید روی بدست آوردن توانمندی‌هایی تمرکز کنیم که صد در صد لازم داریم و اگر در یکی از آن توانمندی‌ها به حد کافی موفق باشیم، می‌توانیم آنقدر رشد کنیم تا تمام دنبا ما را بشناسند؛ انسانی که خود را محدود می‌کند، از توانایی‌های آزاد خود بهره نمی‌برد و زندگی را به بطالت می‌گذراند.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار