یکی از اولیای دانش‌آموزان در گفت و گو با پانا:

دانش‌آموزان در فضای مجازی وقت‌گذرانی می‌کنند و به‌درستی درس نمی‌خوانند

کاج (پانا) - معلمان و والدین دانش‌آموزان شهر کاج، از بازگشایی مدارس رضایت دارند و با گروه‌بندی دانش‌آموزان در مدارس وضعیت آموزش بهتر پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در فضای مجازی وقت‌گذرانی می‌کنند و به‌درستی درس نمی‌خوانند

مدرسه شهدا شهر کاج در چهارمحال و بختیاری با توجه به کم شدن موارد ابتلا به کرونا و افزایش واکسیناسیون عمومی، مدتی است دوباره بازگشایی شده است. مدیر این مدرسه و برخی دانش‌آموزان در خصوص بازگشایی مدارس عمدتا راضی و خوشحال هستند و این اتفاق را بهتر از آموزش مجازی از هر لحاظ می‌دانند.

غلامعلی احمدی، مدیر این مدرسه در گفت و گو با پانا گفت:«برای کاهش خطر ابتلای دانش‌آموزان به کرونا هر کلاس را به دو گروه تقسیم کردیم و هر گروه در ساعت تعیین شده در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و بیشتر دانش‌آموزان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما در این بین نیز هنوز هستند معدود افرادی که پروتکل های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.»

محمدامین لله‌گانی، دبیر تربیت‌بدنی، این مدرسه نیز اظهار کرد:«دانش آموزان از وقتی که به مدرسه آمدند فعالیت های ورزشی را با علاقه و شور و اشتیاق بیشتری انجام می‌دهند و تا جایی که ممکن است از هر دقیقه زنگ ورزش به خوبی استفاده می‌کنند و جنب و جوش بیشتری پیدا کرده اند.»

یکی از دانش آموزان این مدرسه نیز معتقد است:«از وقتی که مدرسه ها دوباره بازگشایی شدند شاهد تلاش و کوشش درسی و مطالعه بیشتر دانش‌آموزان هستیم و رقابت درسی سالم نیز در بین دانش آموزان افزایش چشمگیری داشته است اما وقتی که کلاس ها به صورت مجازی در حال برگزاری بودند این وضعیت وجود نداشت و مدرسه و درس به کلی بی روح بود.»

یکی از اولیا دانش آموزان نیز عنوان کرد:«بازگشایی دوباره مدرسه ها خیلی ضروری بود و به لطف خدا این اتفاق نیز صورت گرفت. در کلاس های مجازی بچه ها به جای اینکه تلاش برای یادگیری مطالب درسی کنند در شبکه های اجتماعی سرگرم وقت گذرانی بودند و تلاش زیادی برای درس خواندن نمی کردند و یکی دیگر از معایب مجازی بودن کلاس های درسی به نظر من تنبلی دانش آموزان بود که سحرخیزی را به کلی فراموش کردند و تا دیروقت می خوابیدند.»

ابوالفضل احمدی یکی دیگر از دانش‌آموزان این مدرسه نیز عنوان کرد:«از اینکه مدرسه ها دوباره باز شده و اینکه بعد از چندین ماه دوباره در کنار دوستان در حال بحث و گفت و گو با یکدیگر هستیم خوشحالم. این گفت و گوها و دورهمی ها بیشتر از دوره قبل از کرونا جذابیت دارد و همه دانش آموزان این حس را دارند.»

وحید عالیپور دبیر فلسفه و منطق این مدرسه نیز معتقد است:«حضوری شدن مدارس واقعا می‌تواند کمک شایانی به دانش آموزان و همچنین معلمان بکند. در کلاس حضوری هم بحث و گفت و گوی درسی صورت می گیرد و هم درس دادن برای ما معلم ها راحت تر از فضای مجازی است و ما می توانیم مطالب درسی را بهتر به دانش آموزان یاد دهیم. امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند و مدرسه ها دوباره تعطیل نشوند، زیرا مجازی بودن کلاس ها می تواند باعث کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموزان شود.»

جای امید است که با این روند و البته با همکاری تمامی مردم کشور در رعایت نکات بهداشتی و زدن واکسن، این ویروس به کلی ریشه کن شود تا تمامی کار ها از جمله آموزش به روال گذشته برگردد و دیگر شاهد تعطیلی و مجازی شدن دوباره کلاس های درسی نباشیم.

خبرنگار دانش‌آموز: مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار