بازگشایی مدارس در پاکدشت از استقبال خوبی برخوردار بوده است

پاکدشت (پانا) - این روزها حضور دانش‌آموزان در مدارس از موضوعات مورد توجه به ویژه برای کادر آموزشی، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنهاست. حضوری که اگر چه تاثیرات مثبتی در روند یادگیری و بازدهی دانش‌آموزان داشته، اما وجود نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا، موجب نارضایتی برخی افراد، به خصوص والدین دانش‌آموزان شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس در پاکدشت از استقبال خوبی برخوردار بوده است

در پی بازگشایی مدارس و نظرات مختلفی که در این زمینه وجود دارد، به یکی از مدارس پاکدشت رفتیم تا از نزدیک با مدیر، معلم‌ها و دانش‌آموزان صحبت کنیم و دیدگاه آن‌ها را درباره بازگشایی مدارس بدانیم.

سکینه حسن‌پور، مدیر مدرسه پروین اعتصامی پاکدشت، معتقد است که بازگشایی مدارس موجب افزایش یادگیری و بازدهی دانش‌آموزان شده است.«دانش‌آموزان از بازگشایی مدارس راضی هستند، زیرا آموزش حضوری معلم، باعث افزایش یادگیری آنها می‌شود. البته والدین دانش‌آموزان، نگران مبتلا شدن فرزندانشان به ویروس کرونا هستند که ما سعی می‌کنیم نگرانی‌های آنها را کاهش داده و در صورت امکان از بین ببریم؛ اما همچنان برخی از اولیا و دانش‌آموزان نگران ابتلا به ویروس کرونا هستند و حاضر به حضور در مدرسه نیستند.»

وی تاکید دارد لازمه حضوری شدن مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. «ما دانش‌آموزان را به دو گروه (الف‌) و (ب) تقسیم کردیم و آنها به صورت یک روز در میان در مدرسه حاضر می‌شوند. همچنین دانش‌آموزان موظف‌ هستند با ماسک وارد مدرسه شوند و از تجمع خودداری کنند. در صورتی که دانش‌آموزی علائم بیماری داشته باشد، از حضور او در مدرسه جلوگیری می‌کنیم تا زمانی که بهبودی‌اش را به طور کامل به‌ دست بیاورد. برای معلمان نیز مواد ضدعفونی کننده تهیه کردیم و پروتکل‌ها کاملا رعایت می‌شوند.»

حسن‌پور با اشاره به همکاری والدین دانش‌آموزان با مدرسه افزود: «تهیه مواد ضدعفونی کننده هزینه‌بر است و این هزینه از طریق کمک به مدرسه تامین می‌شود. اگر دانش‌‌آموزی توانایی تهیه ماسک‌ را نداشته باشد، ما برای او ماسک تهیه می‌کنیم. بنابراین همکاری بیشتر والدین دانش‌آموزان با مدرسه موجب ارتقای میزان رعایت پروتکل‌ها در مدرسه می‌شود. البته باید توجه داشت که مشکلات معیشتی باعث کاهش میزان همکاری خانواده‌ها می‌شود.»

اکرم بهزاد ابراهیمی، معلم مدرسه، بر این باور است که دانش‌آموزان آمادگی کامل برای شرکت در کلا‌س‌های حضوری را ندارند. آموزش مجازی در دوران کرونا، کاهش انگیزه، تمایل برخی دانش‌آموزان به کلاس‌های آنلاین و نگرانی خانواده‌ها به دلیل ویروس کرونا، زمینه‌های عدم آمادگی کامل برای حضور در مدرسه را فراهم کرده است. «مسلما آموزش حضوری بهتر است و نتیجه بهتری هم دارد، در صورتی که دانش‌آموزان آمادگی کامل برای شرکت در کلاس‌های حضوری را داشته باشند. خانواده‌ها، معلم‌ها و خود دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا دانش‌آموزان آمادگی کامل برای کلاس‌های حضوری را داشته باشند.»

دانش‌آموزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

این معلم درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش آموزان نیز صحبت کرد.«به طور کلی دانش‌آموزان پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. البته ممکن است گاهی فاصله اجتماعی را رعایت نکنند و به هم نزدیک شوند که به آن‌ها تذکر می‌دهیم تا فاصله‌ اجتماعی را رعایت کنند. دانش‌آموزان کاملا از ماسک استفاده می‌کنند و پنجره کلاس‌ها هم باز است.»

در ادامه گفت‌وگو با دانش‌آموزان نیز نشان می‌دهد درصد زیادی از آنها هم بر این باور هستند که آموزش حضوری بهتر و موثرتر از آموزش مجازی است و در آموزش حضوری میزان یادگیری بالاتر است. اینکه می‌توانند با دوستانشان به صورت حضوری ارتباط برقرار کنند برای آنها لذت‌بخش است. البته در شرایطی که دوباره شیوع کرونا افزایش پیدا کند و سلامتی‌آنها تهدید شود، ترجیح می‌دهند آموزش مجازی باشد. خود آنها پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند تا سلامتی‌شان به خطر نیفتد.

خبرنگار دانش‌آموز: مائده اقتداری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار