کارگردان فیلم «گیتی همسر علیرضا» در گفت‌وگو با پانا

حمیدرضا هنری: برای هنر سینما چهره‌ها مهم نیستند اما برای صنعت سینما حضورشان حیاتی است

قائل به کارگردان محوری نیستم و فیلمساز بودن را می‌پسندم/ درگیرمولف بودن نیستم / چهره‌ها زیرمجموعه بحث صنعت سینما هستند

تهران (پانا) - حمیدرضا هنری کارگردان فیلم سینمایی «گیتی همسر علیرضا» معتقد است برای هنر سینما چهره‌ها مهم نیستند اما برای صنعت سینما حضورشان مهم و حیاتی است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حمیدرضا هنری: برای هنر سینما چهره‌ها مهم نیستند اما برای صنعت  سینما حضورشان حیاتی است

حمیدرضا هنری کارگردان فیلم سینمایی «گیتی همسر علیرضا» که این روزها در گروه هنر‌و تجربه به روی پرده نقره‌ای رفته است در گفت‌وگو با پانا درباره تفاوت اکران فیلم‌ها در گروه هنروتجربه و دیگر گروه‌های سینمایی گفت: «از ابتدا قصد ما بر این نبود که فیلممان را برای گروه هنر و تجربه و یا گروه دیگری از سینما ساخته و اکران کنیم اما به خاطر کرونا و وضع اکران فیلم ها در سینما تصمیم‌مان بر این شد که این فیلم را در این حوزه به نمایش بگذاریم.»

وی درباره چگونگی رسیدن به ایده ساخت این فیلم گفت: «ایده اصلی این فیلم از ده سال پیش با من همراه بود در جست‌وجو‌های خودم، به اختلاف زن و شوهری برخورد کردم که فضایی سینمایی داشت و آن را تبدیل به فیلمنامه کردیم.»

کارگردان فیلم «گیتی همسر علیرضا» در ادامه درباره تغییر فضای فیلمسازی اش از ژانر دفاع مقدس به ژانر اجتماعی، گفت: «من قائل به کارگردان محوری نیستم و فیلمساز بودن را می‌پسندم. فیلمساز وظیفه اش ساخت گونه‌های مختلف سینمایی است و علاقه دارم در ژانرهای مختلف فیلم بسازم و خیلی درگیر مؤلف بودن نیستم.»

این کارگردان درباره اینکه چرا از چهره‌ها در فیلم استفاده نکرده است گفت: «حضور بازیگران چهره، برای صنعت و سرمایه دار و سرمایه گذار مهم و مطرح است هر چند حضور آنها در ساخت و در فروش فیلم بسیار موثر است اما این فیلم قائل به حضور چهره برای فروش بیشتر و ... نبوده است.»

وی ادامه داد: «چهره‌ها زیر مجموعه بحث صنعت سینما هستند و در بحث هنر سینما آنچنان مهم نیستند.»

هنری ادامه داد :«گیتی همسر علیرضا فیلمی قصه‌گو است و با مخاطبان «هنروتجربه» که با فیلمهایی مستقل و از این جنس آشنا است، می‌تواند ارتباط برقرار کند. امید دارم از دیدن آن آزرده‌خاطر نشوید.»

وی به شرایط بد این روزهای سینما اشاره کرد و گفت: «می خواستم درباره شرایط بد سینما صحبت کنم اما دیدم هرچه می خواهم بگویم داریوش مهرجویی در کتاب به خاطر یک فیلم بلند لعنتی گفته است و من این کتاب را به شما معرفی می کنم تا مطالعه کنید.»

خالق اثر «گیتی همسر علیرضا»، درباره ساخت فیلم آینده‌اش گفت: «فیلمنامه‌‌ای درباره مهاجرت نوشته‌ام که این امر را از دریچه ای دیگر به تصویر می‌کشد در کشور های همسایه مانند افغانستان که مهاجرت بیشتر نمایان است بر زندگی آنها تاثیر بسیاری گذاشته است و این قصه برای خودم تبدیل به دغدغه شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «در این فیلمنامه درگیری یک خانواده برای مهاجرت به تصویر کشیده ‌می‌شود فیلمنامه آن آماده هست و تنها دنبال سرمایه گذار می‌گردیم. هر چند مستندی هم مد نظر ما هست و باید ببینیم کدام به مرحله ساخت می‌رسد زیرا در فیلمنامه مهاحرت یک بخش از فیلمبرداری در آلمان اتفاق می‌افتد و پروژه سنگینی است.»

«گیتی همسر علیرضا» در ژانر ملودرام ساخته شده و محصول سال ۹۸ است.

آرش آصفی، رویا جاویدنیا، زهرا برومند، کریم اکبری‌مبارکه، سیامک راشدی، مریم معینی و با معرفی ریحانه رضی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان فیلم «گیتی همسر علیرضا» آمده است: گیتی و علیرضا در کنار هم زندگی آرام و متوسطی دارند. گیتی که استادیار دانشگاه است برای ارائه مقاله علمی خود باید به ژنو سفر کند. علیرضا در کابوس‌هایی که او را در مرز از بین رفتن قرار داده، سرگردان است. او به پیشنهاد روانپزشک خود دست به اعتراف عجیبی می‌زند. اعترافی که مسیر زندگی عاشقانه گیتی و علیرضا را به فروپاشی می‌کشاند.

عوامل این فیلم عبارتند کارگردان: حمیدرضا هنری، نویسندگان فیلمنامه: حمیدرضا هنری و سیدفاضل وزیری‌محبوب، گرافیک: ابراهیم حقیقی، مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی، طراح چهره‌پردازی: علی ضرابی، تدوین و طراح صحنه: حمیدرضا هنری، موسیقی: داریوش تقی‌پور (اوستا)،صدابردار: علی‌اصغر علیان، طراح صدا: مهران ملکوتی، جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی، مدیر برنامه‌ریزی: علیرضا رضوانی، تصحیح رنگ: سامان مجدوفایی، تهیه‌کنندگان: همایون رضا عطاردی و عزت الله جامعی‌ندوشن و محصول: بنیاد سینمایی فارابی.

یادآور می‌شود از دیگر آثار این کارگردان می‌توان به فیلم سینمایی رادیو آبادان، مستند مادر را صدا کن ( درباره فیلم مادر علی حاتمی)، فیلم تلویزیونی خانه رخشان، دو فیلم کوتاه توالی و چهارراه، اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار