امام جمعه شهرستان قرچک؛

حضرت فاطمه برای هدایت ما به سوی حیات طیبه حامل این همه مصیبت شد

قرچک (پانا) - امام جمعه شهرستان قرچک در اولین دوره سوگواره نوجوانان فاطمی گفت نباید صرفا به خاطر مصیبت‌های حضرت فاطمه گریه کرد؛ بلکه باید به حال و اوضاع خودمان گریه کرد که این بانوی بزرگوار به خاطر هدایت مسلمانان به سوی حیات طیبه و نورانی، حامل این همه مصیبت شد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
حضرت فاطمه برای هدایت ما به سوی حیات طیبه حامل این همه مصیبت شد

اولین دوره سوگواره‌ نوجوانان فاطمی با حضور حجت‌اله اسماعیلی، نماینده ولی فقیه، رضا داورزنی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک و سایر مسئولین شهرستانی با حضور جمعی از دانش‌آموزان در کانون ملائک شهرستان قرچک برگزار شد.

حجت‌اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک بیان کرد: حضرت فاطمه برای ما به عنوان یک اسوه و الگوی برتر است؛ پاکدامنی، معصومیت، عفاف و... از جمله صفات بارز شخصیت والای این بانوی قدیسه است. ما نباید صرفا به خاطر مصیبت‌های حضرت فاطمه گریه کنیم؛ بلکه باید به حال و اوضاع خودمان گریه کنیم که این بانوی بزرگوار به خاطر هدایت ما به سوی حیات طیبه و نورانی، حامل این همه مصیبت شد.

امام جمعه شهرستان قرچک با ضرورت دانستن مقوله خودسازی برای نوجوانان تصریح کرد: بدیهی‌ است که شما با شناخت اهداف این بزرگان تاریخ اسلام و اهمیت به مقوله خودسازی خاصه در بعد معنوی، می‌توانید در زندگی مسیر موفقیت را برای خود هموار سازید و بدانید مهدویون حقیقی شما هستید.

وی در ادامه افزود: امروزه همه‌ امکانات و دانستنی‌های روز در اختیار شماست؛ روش‌ها مدرن و به روز هستند اما بستگی دارد که شما چطور و به چه نحوی از آن بهره بگیرید.

امام جمعه شهرستان قرچک شناخت سیره‌ اهل بیت را از ضروریات دانست و اذعان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به مقام معنویت و شناخت حقیقت ائمه، بالابردن سطح مطالعاتی و دانستنی‌های دینی به خصوص تفحص درباره‌ تاریخ زندگی این بزرگان است.

شایان ذکر است که این مراسم با هدف آگاه‌سازی دانش‌‌آموزان در خصوص جایگاه ارزشمند حضرت فاطمه الزهرا و ضرورت تبیین منویات و سیره آن حضرت برای نسل آینده‌ساز نوجوان، برای اولین‌بار در شهرستان قرچک برگزار شد؛ به گفته‌ مسئولین، این مراسم‌ در سال‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت و انتظار می‌رود برگزاری آن در سال‌های آتی در ابعاد گسترده‌تری صورت گیرد.

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار