حسین درودی:

آزادی، اخلاق، معنویت، عزت، برادری و عقلانیت شعارهایی که هرگز کهنه نمی‌شود

تهران (پانا) - معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در مراسم پیش اجلاس نماز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اینکه؛ آزادی، اخلاق، معنویت، عزت، برادری و عقلانیت شعارهایی است که هرگز کهنه نمی‌شود و ماندگار است، عمل نکردن مسئولین در رده های مختلف به فرامین الهی را عامل دلزدگی مردم دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آزادی، اخلاق، معنویت، عزت، برادری و عقلانیت شعارهایی که هرگز کهنه نمی‌شود
مراسم پیش اجلاس نماز با حضور حسین درودی؛ معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، مهدی نعیمی؛ رئیس قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران، مسعود زحمتکش؛ کارشناس مسئول گسترش فرهنگ نماز اداره کل، ابوالقاسم حدادی؛ مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه1، فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، امیرحسین شیرازی مطلق؛ مدیر سازمان دانش آموزی، معصومه شیرکوند؛ کارشناس قرآن، عترت، نماز منطقه، جمعی از مدیران و حافظان قرآن، دانش آموزان و کادر دبستان شاهد مرحوم رمضانی و کارشناسان معاونت پرورشی در نمازخانه دبستان شاهد مرحوم رمضانیبا رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
ابوالقاسم حدادی مدیریت منطقه ضمن خیر مقدم به مدعوین و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: نماز ماموریت اول همه پیامبران و امامان ما بوده است که در زمان انبیا به طرق مختلف ولی با هدف مشترک انجام شده است.
وی افزود: در ساحت های شش‌گانه سند تحول اولین ساحت مربوط به مسائل اعتقادی و عبادی است و اصلی ترین ماموریت ما ایجاد بستر لازم جهت آگاهی، ترغیب و تشویق به امر نماز است.
حدادی با اشاره به اهمیت آشنایی دانش آموزان با نماز خاطرنشان کرد: ماموریت و مسئولیت ما در هر سه مقطع البته با توجه به سن تکلیف دانش آموزان و با اهداف و روش های مختلف امر به معروف نماز است.
وی افزود: در دختران عزیز که سن تکلیف آنها در مقطع دبستان است و افتخار نهادن تاج عبودیت را در این سن دارند، باید با روش های نوین که جذابیت داشته باشد با مفهوم و آثار نماز آگاه شوند و شاکله معنوی آنها تربیت شود.
مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه یک در ادامه تاکید کرد: طبق دستورات ائمه آشنایی با نماز باید قبل از سن تکلیف باشد. در پسران نیز از دوران ابتدایی باید آشنایی با مقوله نماز انجام شود و در مراحل بعد آموزش تبدیل به نگرش و بینش می شود و سپس به کنش و عمل تبدیل می شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز افزود: باید مراقب اندیشه ها باشیم که اندیشه ها عادت می شود.
حدادی با تشکر از زحمات مربیان و معلمان تصریح کرد: معلمان و مربیان الگوهای شایسته و بایسته ای برای دانش آموزان هستند. نماز اول وقت آنها یک الگوی عملی برای دانش آموزان است.
حسین درودی؛ معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، با قرائت صفحه سیزدهم بیانیه گام دوم و با اشاره به اهمیت نماز و این که شعارهای جهانی انقلاب ما فطری، درخشان و همیشه زنده است؛ اظهار کرد: آزادی، اخلاق، معنویت، عزت، برادری و عقلانیت شعارهایی است که هرگز کهنه نمی شود و ماندگار است.
وی افزود: هرجا دل زدگی پیش آمده است از جهت روی گردانی مسئولان از این اصول و رویکردهای دینی بوده است.
درودی با اشاره به سخن گهر بار امیر المومنین تاکید کرد: حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: «امر نکردم مگر خودم عمل کردم، نهی نکردم مگر خودم عمل کردم.»
وی در ادامه با اشاره به مسئولیت هر فرد جهت جلوگیری از دلزدگی افراد از انقلاب و فرامین دینی تصریح کرد: جهت جلوگیری از دلزدگی باید خیلی مراقب اعمال مان باشیم و جهت اقامه نماز جماعت در مدرسه و سفرهای زیارتی راهیان نور مسابقات و محافل قرآنی باید از روش‌های نوین و خلاق و جذاب استفاده شود و باعث جذب دانش آموزان به این مجالس شویم.
در ادامه مهدی نعیمی؛ رئیس قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران با اشاره به این نکته که امسال سی امین اجلاس نماز برگزار می شود؛ اظهار کرد: با توجه به بیانیه گام دوم هدف این است که نوجوان و جوانان را به هدف اصلی که عبد صالح است برسانیم و گام اول را باید از خودمان شروع کنیم.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در اجلاس نماز که فرمودند: مدارس را به نماز خواندن نوجوانان مزین کنید، خاطرنشان کرد: نماز عامل دوری از گناه و رشد معنوی انسان است و برای رسیدن به مقام عبد صالح باید مراحل مختلف را طی کند.
رئیس قرآن، عترت و نماز اداره کل شهرتهران با اشاره به احادیث به اهمیت نماز و عبودیت تاکید کرد و در پایان با ذکر روایتی زیبا از اهمیت نماز در واقعه عاشورا سخنان خود را به پایان رساند و در آخر مراسم از دانش آموزان مقام آور قرآنی تقدیر نماز جماعت با حضور مدعوین برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار