"یار مهربان " مهمان اداره آموزش و پرورش منطقه یک

تهران( پانا)- در هفته کتاب، برنامه‌های گوناگونی در سراسر کشور برگزار می‌شود، در همین راستا نیز در منطقه یک آموزش وپرورش نیز با هدف ترویج مطالعه و بالا بردن سرانه مطالعه و در راستای تسهیل عضویت و امانت گرفتن کتاب کتابخانه سیار "یار مهربان "مهمان منطقه یک شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
"یار مهربان " مهمان اداره آموزش و پرورش منطقه یک

روز یکشنبه ٣٠ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب و به همت کارشناسی فرهنگی -هنری معاونت پرورشی آموزش و پرورش منطقه یک کتابخانه سیار "یار مهربان" مهمان اداره آموزش و پرورش منطقه یک شد.

مهدیه پور شریعتی؛ کارشناس فرهنگی هنری منطقه یک در گفتگو با پانا اظهار کرد: کتاب خانه های عمومی، در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی های عمومی جامعه نقش به سزایی دارند. به مناسبت هفته کتاب و با توجه به محدودیت های کرونایی و شرایط موجود و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه با نهاد کتاب خانه عمومی شمیرانات هماهنگی های لازم جهت استقرار کتابخانه سیار یار مهربان در روزهای مشخصی در هفته در اداره آموزش و پرورش منطقه انجام شد.

وی افزود: شرایط عضویت رایگان در کتابخانه برای همکاران و اعضای خانواده آنها نیز فراهم شد.

پور شریعتی با اشاره به استقبال گسترده همکاران از کتابخانه سیار "یار مهربان" گفت: از ابتدای صبح امروز این اتفاق بسیار مورد توجه همکاران و مراجعه کنندگان قرار گرفت و همکاران جهت عضویت به کتابخانه مراجعه کردند.

پور شریعتی با بیان نقش فضای مجازی در سرانه مطالعه تصریح کرد: فضای مجازی و تلفن‌های هوشمند و دیگر وسیله‌های دیجیتال، جایگاه کتاب را در جامعه کم‌رنگ کرده است به‌گونه‌ای که متاسفانه مطالعه کتاب از برنامه های فرهنگی خانواده‌ها در حال حذف شدن است و با فعال کردن کتابخانه های سیار ضمن تبلیغ کتاب وکتاب خوانی می‌توانیم فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج دهیم.

کارشناس فرهنگی هنری منطقه یک خاطر نشان کرد: همه ما باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم و با این تلاش در واقع در راستای حفظ و صیانت از سلامت جامعه قدم برداشتیم و موجب افزایش آگاهی افراد نسبت به خود و نسبت به جامعه اجتماعی خود می‌شویم.

گفتنی است؛ صبح روز یکشنبه ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش وپرورش منطقه یک، طاهر کنعانی؛ مشاورمدیراداره، امیرحسین شیرازی؛ مسئول سازمان دانش آموزی ومعاونین وکارشناسان ضمن بازدید عضو کتابخانه سیار یار مهربان نیز شدند.

* خبرنگار دانش آموز پانا؛ ثنا رفیعا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار