معاون شهردار تهران در گفت‌و گو با پانا

ورود شورای شهر تهران به حادثه برخورد دو مترو؛ یکی از خطوط تا ظهر بازگشایی می‌شود

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران جزئیات حادثه برخورد دو قطار را تشریح کرد و اعلام کرد تا ظهر یکی از خطوط با سرعت کم و سر فاصله زیاد آغاز به کار می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود شورای شهر تهران به حادثه برخورد دو مترو؛ یکی از خطوط تا ظهر بازگشایی می‌شود

مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با حضور در محل حادثه برخورد دو قطار مترو در چیتگر به رسانه‌ها گفت:‌ تلاش کردیم از طریق امداد رسانی با استفاده سامانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی مسافران را از محل تخلیه کنیم که به سرعت این کار انجام شد.

وی ادامه داد: اکنون اکیپ‌های عملیاتی در حال تخلیه خط هستند که در حداقل زمان ممکن روال عادی جا به جایی مسافران را امکان‌پذیر کنند. به نظر می‌آید حوالی ظهر یکی از خطوط با سرعت کم و سرفاصله بالا جا به جایی صورت بگیرد.

شفیعی اضافه کرد: تمام قطارهایی که در این خط بوده تخلیه شده و فقط واگن‌های آسیب‌دیده و تخریب شده مانده که تخلیه آنها به یکسری امکانات جانبی نیاز دارد که درحال زمینه سازی تخلیه هستند و قبل از بهره‌برداری خط از ایمنی آن اطیمنان حاصل می‌کنیم.

همچنین کامران آزادی، قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص جزئیات حادثه صبح امروز برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر گفت: اتفاقی که در ایستگاه چیتگر رخ داده است برخورد قطار تندرو با قطار کندرو بوده است که قطار کندرو در مسیر قطار تندرو آمده است.

وی در مورد چرایی بروز این حادثه اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است اما هنوز گزارش اولیه آماده نشده و به محض آماده شدن اعلام عمومی خواهیم کرد.

آزادی اضافه کرد: قطار کندرو در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کنند اما قطار تندرو تنها در سه ایستگاه توقف دارد و سریع عبور می‌کند که در حادثه صبح امروز در مسیر تندرو، قطار کندرو وارد شده و از بغل برخورد می‌کنند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران اضافه کرد: اکنون همکاران من دو واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار و شش واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار دیگر جدا کردند و مابقی واگن‌ها درگیر هستند که باید جداسازی شوند.

وی با بیان این که در حال حاضر کارشناسان فنی در حال جداسازی واگن‌ها هستند، تصریح کرد: واگن‌ها که جدا شوند روی ریل می‌آیند و به نظر می‌رسد سه تا چهار ساعت آینده خط باز می‌شود.

آزادی خاطرنشان کرد: مطابق ضوابط مترو کمیسیون حوادث به فوریت تشکیل و در حال بررسی چرایی و چگونگی علت حادثه است.

سیدجعفر تشکری هاشمی هم صبح امروز در واکنش به حادثه برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر در حساب توییتری خود نوشت: متاسفانه امروز صبح از برخورد دو رام قطار مترو در مسیر تهران ـ کرج مطلع شدم.

وی ضمن ابراز تاسف از این حادثه و آرزوی سلامتی عاجل برای مصدومین، تاکید کرد که ضروری است شهرداری تهران اقدامات فوری برای درمان و دلجویی از آسیب دیدگان، ترمیم و راه‌اندازی فوری خط انجام دهد. همچنین بررسی دقیق و سریع علت حادثه را انجام دهد.

تشکری هاشمی در ادامه نوشته است: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا این موضوع را با دقت و جدیت بررسی و پیگیری خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: علت حادثه چه خطای انسانی و چه مشکل فنی بوده باشد به هیچ عنوان نباید تکرار شود و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به زودی کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار