رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

تاکید بر نگهداشت تجهیزات مترو؛ نباید آن قدر از یک وسیله استفاده کرد که متلاشی شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت که تجهیزات مترو نیاز به نگهداری‌های پیشگیرانه دارد و نمی‌شود از یک وسیله آن قدر استفاده کرد که متلاشی شود.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر نگهداشت تجهیزات مترو؛ نباید آن قدر از یک وسیله استفاده کرد که متلاشی شود

جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص اینکه گفته می‌شود اگر اعتبارات لازم به مترو نرسد وقوع دوباره حادثه برخورد قطار متروی تهران - کرج دور از انتظار نیست، گفت:‌ «حادثه‌ای که اتفاق افتاد ناشی از ندانم‌کاری یک راهبر و البته نظام نظارت و کنترلی بود. وظیفه مدیران این است که این نظارت‌ها را انجام دهند.»

وی ادامه داد : «وظیفه مدیران است که از سلامت کارکنان خود در زمان شروع کار اطمینان حاصل کنند و بنابراین من این اتفاق را به هیچ عنوان دور از دسترس یا غیرقابل‌کنترل نمی‌دانم. حتما اگر کنترل‌های لازم و نظارت‌های لازم صورت می‌گرفت این اتفاق به وقوع نمی‌پیوست.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین با اشاره به عدم بیمه پله‌های برقی مترو به دلیل مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت:‌ «همه وسایل مکانیکی حتی الکترونیکی و مخابراتی یک عمر مفید دارند. باید در حین استفاده، تعمیرات پیشگیرانه صورت بگیرد و در زمانی که عمر مفیدشان هم تمام شد، نوسازی انجام شود. اینکه ما بگوییم پله‌های برقی ما ناایمن شدند، این پله‌های برقی سال‌هاست دارند کار می‌کنند. بعد از این هم کار خواهند کرد اما اگر قطعه‌ای فرسوده شده باشد یا نیاز به تعمیرات باشد، باید این قطعات تعویض و تعمیرات لازم هم انجام شود، نمی‌شود ما اجازه دهیم از یک وسیله‌ای آنقدر استفاده کنند تا متلاشی شود.»

تشکری هاشمی تاکید کرد:‌ «شما اگر بهترین ماشین را هم داشته باشید و روغن آن را عوض نکنید، لاستیک‌هایش را باد نزنید و در آن بنزین نریزید این ماشین بعد از یک مدتی دیگر کار نخواهد کرد. وسایل دیگر هم به همین صورت است اینها هم نیاز به تعمیرات و نگهداری دارند. این پله‌ها سالها کار کردند و بعد از این حتما باید سال‌های دیگر کار کنند؛ ولی بدون انجام تعمیرات و با رها کردن هیچ چیز درست نخواهد شد. ما امیدوار هستیم که هم مدیران نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند و ما هم در شورا همه‌ تلاشمان را می‌کنیم تا برابر پیشنهاداتی که به شورا می‌شود بودجه مناسب را برای نگهداشت در نظر بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار