رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد؛

2 شرط مهم برای پیاده‌راه سازی در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص توسعه پیاده راه‌ها در پایتخت توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
2 شرط مهم برای پیاده‌راه سازی در پایتخت

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه بعضی خیابان‌ها به دلیل حجم انبوه عابران پیاده، ظرفیت تبدیل به پیاده‌راه شدن را دارند، اظهار کرد:‌ «برخی معابر نیز در صورت تبدیل به پیاده‌راه، مردم احساس امنیت و آسایش برای تردد در آن را ندارند. بنابراین برای انتخاب معبرهایی که به پیاده‌راه تبدیل شوند، باید دو ویژگی در نظر گرفته شود. نخست تقاضای بسیار بالای عابر پیاده و دیگری معابر جایگزین.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: «با توجه به این دو ویژگی، سازمان ترافیک باید مطالعات و بررسی‌های میدانی را انجام دهد و اگر خیابانی واجد جذابیت‌های محیطی بود و حجم عابر بالایی داشت و خیابان جایگزین برای آن وجود داشت، آن معبر به پیاده‌راه تبدیل شود. اینکه پیاده راه‌های اطراف بازار مورد استقبال مردم قرار گرفته، طبیعی بود زیرا مردم بیشتر اوقات در این مسیرها پیاده تردد می‌کردند و به دلیل باریک بودن عرض پیاده‌رو، امکان حرکت نداشتند. در تهران خیابان‌های دیگری نیز وجود دارد که این ظرفیت را داشته باشند و باید شهرداری بررسی‌های لازم را انجام دهد.»

تشکری هاشمی اضافه کرد:‌ «در منطقه یک، حدفاصل میدان تجریش تا میدان قدس تقاضای بالای عابر پیاده وجود دارد. مردم برای خرید به این محدوده مراجعه می‌کنند و طرحی برای پیاده‌راه شدن آن پیش‌بینی شده بود. ضمن اینکه از خیابان برای مسیر غرب به شرق یا برعکس برای مسیر شرق به غرب، خیابان جایگزین نیز وجود دارد که پشت بیمارستان شهدای تجریش قرار دارد.»

وی درخصوص اینکه آیا طرح‌های باقیمانده از گذشته درخصوص پیاده‌راه اجرایی می‌شود یا نه، گفت: «ایجاد پیاده‌‌‌را‌ه به عنوان یک اصل پذیرفته شده مورد حمایت شورای شهر است ولی شهرداری باید درخصوص آن لایحه ارائه دهد و اگر این موارد در بودجه پیش‌بینی شده باشد حتما به آن توجه می‌‌شود و در این زمینه در چارچوب‌های برنامه شهرداری حرکت خواهد شد.»

تجربه پیاده‌راه سازی در پایتخت از سال 1385 آغاز شد و در گام نخست با پیاده‌راه شدن خیابان صف به‌ عنوان نخستین پیاده‌راه شهری عملیاتی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار