مدیر آموزش و پرورش منطقه یک در آیین یادواره شهدا:

شهدا چراغ‌های راه هدایت هستند

تهران (پانا)- مدیر آموزش و پرورش منطقه یک در آیین یادواره شهدای فرهنگی و شهدای دانش‌آموز منطقه یک، شهدا را چراغ‌های راه هدایت بشریت دانست و هدف از برگزاری یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شهدا چراغ‌های راه هدایت هستند

عصر دوشنبه 16 اسفند ماه همزمان با روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس، روز جانباز مراسم یادواره شهدای فرهنگی و شهدای دانش آموز منطقه یک با حضور ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه یک، فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی،حمیدرضا مولایی؛ معاون آموزش متوسطه، سیما سرخابی؛ مدیر سازمان دانش آموزی و کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی منطقه یک، اکرم محجوری؛ کارشناس مسئول اردوها وبازدید،کارشناس مسئول و کارشناسان امور شاهد، مسئولین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش منطقه 1 خانواده های معزز شهدا، روسای ارگانهای شمیرانات، مدیران ومربیان مدارس شاهد و خانواده شهید پور جعفری، سردار محمد تهرانی مقدم؛ برادر شهید تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران اسلامی در سالن دبیرستان اندیشه سبز منطقه یک برگزار شد.

حدادی مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت روز جانباز گفت: مقام منیع و استوار شهدا، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و هم چنین خانواده های معزز شهدا و جایگاهی که دارند برای ما حجت را تمام کردند.

وی افزود: شهدا چراغهای راه هدایت هستند این چراغ هدایت راه را برای ما روشن کرده اند تا ما راه راست و سعادتمندی را گم نکنیم.
حدادی با اشاره به تبریک و تسلیتی که هنگام شهادت عزیزان به خانواده های معزز آنها بیان می کنیم گفت: عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهدا به این جهت است که تبریک به علت رسیدن شهید به قرب الهی و جایگاه والای شهادت است و تسلیت به خودمان که از قافله عقب مانده ایم و یا نتوانستیم راه آنها را درست دنبال کنیم.
وی افزود: ما مدیون خون شهدا و خانواده‌های گرانقدر شهدا هستیم و امیدواریم این مراسم گرامی داشت شهدای عزیز فرهنگی و شهدا دانش آموز را هر چند قلیل و اندک از ما بپذیرند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان مراسم، مدیریت و کادر مدرسه اندیشه سبزگفت:خانواده شهدا حتما از شفاعت فرزندانشان برخوردار خواهند بود و ما امیدواریم شفیع ما هم باشند چون به شفاعت شهدا نیازمندیم.
در ادامه برنامه سردار محمد تهرانی مقدم؛ برادر شهید تهرانی مقدم خاطراتی از شهید حاج حسن تهرانی مقدم از قول مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: شهید تهرانی مقدم با نگاه به ظرفیت‌های داخلی توانست توان موشکی و‌ نظامی کشور را تقویت و امروز ما را به ششمین کشور برتر دنیا در زمینه ساخت موشک بدل کند.
سردار تهرانی مقدم توکل به بخدا و ائمه اطهار و در کنار آن توسل به شهدا و اتکا به توان داخلی را باعث کسب این توفیقات دانست و گفت: پیروی از ولایت فقیه و توسل به ائمه اطهار از ویژگی‌های بارز شهید تهران مقدم بود که او را در این مسیر استوار کرد و هیچ هراسی به دل راه نداد.
وی با اشاره به توانمندی ها وپیشرفت های ایران اسلامی گفت: اگر یک دانشمند از میان ما رفت وظیفه همه ماست که با تربیت اسلامی، ولایی و جهادی دانشمندانی متعهد جای سبز آنها را پر کنیم.
برادر شهید تهرانی مقدم در پایان گفت : شهیدحاج حسن تهرانی مقدم، در وصیت نامه اش نوشته بود روی سنگ قبرم بنویسید این کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند و البته اگراسرائیل خطایی مرتکب شود با موشک های حزب الله قطعا نابود خواهد شد.
در این مراسم دانش آموزان تشکل های مختلف دانش آموزی در زمینه های مختلف همکاری کرده بودند و با اجرای سرود،تئاتر و دکلمه به برنامه جذابیت ویژه ای بخشیدند.
در دوران دفاع مقدس شمیرانات86 دانش آموز شهید و 12شهید فرهنگی، تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و طی سالیان یادواره های زیادی جهت گرامی داشت یاد وخاطره شهدای فرهنگی و دانش آموزان شهید شمیرانات برگزار شده است.
در حاشیه این مراسم با برگزاری نمایشگاه عکس شهدا، وصیت نامه و لوازم شهدا، از 98 خانواده دانش آموز شهید و فرهنگی شهید تجلیل شد و باحضور فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، سیما سرخابی؛ مدیر سازمان دانش آموزی و کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی منطقه یک و تشکری مدیر مدرسه اندیشه سبز و خانواده شهدا با مشارکت نمایندگان تشکل های مختلف دانش آموزی سازمان دانش آموزی، سفیران سلامت. جمعیت هلال احمر. یاریگران زندگی به نام سه شهید نهال های در حیاط مدرسه کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار