رشد چشمگیر فعالیت‌های دانش‌بنیان در شهرستان ملارد

ملارد (پانا) - سرپرست فرمانداری ملارد بر رشد چشمگیر فعالیت‌های دانش‌‌‌‌‌‌بنیان در شرکت‌های صنعتی صفادشت ملارد و پیشرفت در تولید محصولات با کیفیت‌ تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد چشمگیر فعالیت‌های دانش‌بنیان در شهرستان ملارد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ملارد، طی‌بازدید‌ معاون علمی و‌ فناوری رئیس جمهور‌‌ و‌‌‌ و‌‌زیر جهاد کشاورزی به همراه دیگر مسئولان از شرکت های دانش بنیان صفادشت ملارد، جابر کریمی سرپرست فرمانداری ملارد گفت: شرکت‌های‌ دانش‌بنیان در شهرستان ملارد فعالیت های بسیار چشم‌گیری داشته اند و تولیدات این شرکت‌ها کشور را در بسیاری از زمینه‌ها به خود‌‌‌کفایی رسانده است.

کریمی افزود: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که به همراه وزیر جهاد‌‌‌کشاورزی به شهرستان ملارد سفر کرده بودند از نزدیک با فعالیت و تولیدات استراتژیک کشاورزی شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرستان آشنا شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدات این شرکت های دانش‌بنیان تنها در ۳ کشور جهان تولید شده است که با فعالیت این شرکت ها هم‌اکنون کشور‌مان چهارمین‌تولید‌‌‌کننده‌ داروهای‌خاص‌جهان است.

سرپرست فرمانداری ملارد گفت: در این منطقه شرکت‌های دانش‌بنیان بن دافر تولید‌کنننده آنزیم‌های‌ انسانی و حیوانی، شرکت دانش‌بنیان آرارات فرآوری‌ محصولات‌ کشاورزی،‌ نیک‌پایا‌ کارن‌ فارمد‌، تولید‌کننده‌ مکمل‌های‌ جلبک، آرناژن‌، تولید‌کننده‌ داروهای‌ سورفکتانت‌ ریوی، مهندسی‌ محیط‌ کشت‌ سیوان‌ اولین‌ تولید‌‌کننده‌ محیط‌ کشت‌ بیوتکنولوژی پودری‌ در کشور، نفس فارمد تولیدکننده داروهای نازال و استنشاقی، رادین زیست فناور تولید کننده هیدرولیز کراتین، هیدروژل و محصولات بایوپلیمر گرفته شده از کراتین‌، محصول خود را با موفقیت توسعه داده‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ محقق جوان در این شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت دارند که ثمره فعالیت آنها تاکنون باعث‌جلوگیری از خروج بیش از ۱۰۰ میلیون‌دلار ارز از کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار