امام جمعه شهرستان کاشمر:

در حوزه‌ اقتصاد‌ برای حل کردن مشکل‌، فقط دولت نباید دست به عمل بزند

کاشمر(پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر گفت در ‌حوزه‌ اقتصاد‌ برای حل کردن مشکل‌ فقط دولت نباید دست به عمل بزند، بلکه باید همه‌سنین به میدان بیایند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه‌ اقتصاد‌ برای حل کردن مشکل‌، فقط دولت نباید دست به عمل بزند

جواد طاهری، امام جمعه شهرستان کاشمر در دیدار با مسئولین انجمن اسلامی مدارس گفت: در جبهه ۱۵ هزار نفر دانش آموز شهید داریم که ۸۵ نفر از آنها اهل شهر کاشمر هستند‌ و این آمار برای دانش آموزان کاشمر مایه افتخار است. ما برای خدمت به مردم راه های گوناگونی داریم یک راه راه شهداست. وقتی که ارتش بعثی عراق به ایران حمله کرد و ارتش ایران توانایی مقابله نداشت امام فرمود:‌ مردم‌ بسیج تشکیل بدهند و به میدان بیایند. شهدا نگفتند دفاع از کشور وظیفه ما نیست، بلکه به میدان رفتند و از وطنشان دفاع کردند.

طاهری‌ ادامه‌ داد: در حوزه اقتصاد و فرهنگ ‌برای‌ حل‌ کردن مشکل فقط دولت نباید دست به عمل بزند، بلکه باید همه سنین به میدان بیایند. مردم باید برای جامعه دست به عمل مفید‌ بزنند نه اینکه بگویند من باید حقوق بگیرم تا به کارهای مفید عمل کنم، هر کسی درک و احساس مسئولیت می‌کند و می‌تواند برای این مشکل راه حلی بدهد، باید به میدان بیاید. اگر این چنین شخصی دست به عمل بزند به آنها می‌گوییم نخبه ایرانی. این شخص به فکر مردم است و نمی گوید مشکل دولت است و به من ربطی ندارد. باید برای اینکه چرا شهدا به این چنین مقامی رسیده اند وصیت نامه هایشان را بخوانیم.

وی گفت: شهید سلیمانی مردی بازنشسته بود. می‌توانست بی اعتنا باشد تا دشمن به مرزهای ایران برسد، اما به میدان رفت و نگذاشت دشمن به مرزهای ما نزدیک شود.

طاهری‌ درباره‌ دانش‌آموز‌ موفق‌ گفت: دانش آموز موفق کسی است که سوالاتی را پیدا کند که برای پاسخ آنها از وقتش بگذرد. سوالاتی که اگر به جوابشان رسید لذت ببرد.

طاهری‌ از اینکه چطور‌‌ جامعه‌ آینده‌ را‌ خوشحال‌ کنیم‌ گفت: باید به یاد داشته باشید سوالات مردم را پاسخ بدهید. اگر می‌خواهید جزو افرادی که جامعه را خوشحال می‌کند باشید باید تحقیق و مطالعه کنید.

خبرنگار: محمد‌ محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار