امام جمعه شهرستان کاشمر: 

فکر و مطالعه درد اصلی جامعه امروزی است

کاشمر(پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر گفت فکر و مطالعه درد اصلی جامعه امروزی است، برای حل مشکلات دنیا باید مطالعه کرد، باید دنبال علم رفت. مردم سعی کنند برای فرزندان از کودکی مطالعه را فرهنگ سازی کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
فکر و مطالعه درد اصلی جامعه امروزی است

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری امام جمعه شهرستان کاشمر در خطبه دوم نماز جمعه گفت: بسیج یک فرهنگ است و شبیه دستگاه گردش خون به سمت درد می رود و تابع رهبر است و محل درد او را تشخیص می دهد.

وی از مراحل رسیدن به مرجعیت جهانی در زمینه علم را بیان کرد: با مطالعه و پژوهش و با قدرت علمی در دنیا خط شکن باشیم و به فکر محقق شدن تمدن اسلامی در دنیا باشیم. مسأله محور باشیم، بلکه مسائل مهم را دنبال کنیم و با رعایت اولویت ها آنها را حل کنیم. مسائل کشور را بشناسیم، مسأله آب، مسأله محیط زیست ، ترافیک، بانکها، آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، نظام اقتصادی و هوش مصنوعی، باید مورد توجه ویژه نخبگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کسی که به نخبگان می گوید از کشور خارج شوید، به کشور خیانت می کند. نخبگانی داشتیم که با وسوسه های دشمن از کشور به آمریکا رفته اند. جوانان به آینده کشور امیدوار باشند. این کشور پرچم انقلاب را به دست امام زمان، تحویل خواهد داد.

طاهری در ادامه با اشاره به سخنی از امام علی(ع) گفت: فکر و مطالعه درد اصلی جامعه امروزی است، برای حل مشکلات دنیا باید مطالعه کرد، باید دنبال علم رفت و ما مردم سعی کنیم برای فرزندان مان از کودکی مطالعه را فرهنگ سازی کنیم و مسئولین هم تلاش کنند با اهل قلم جلسه برگزار کنند و به مشورت های آنها توجه کنند، تشویق به کار تحقیقی و ایجاد انگیزه برای آنها داشته باشند.
خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار