فرصت‌های گالری‌گردی آخرین جمعه آذرماه

تهران (پانا) - نمایشگاه گروهی «قرب و بعد» در گالری پروژه‌های آران، نمایشگاه «من» در گالری ژاله و نمایشگاه نقاشی‌های علی نصیر در گالری اُ در آخرین جمعه آذرماه گشایش می‌یابند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌های گالری‌گردی آخرین جمعه آذرماه

گالری‌گردی از جمله عادت‌های فرهنگی هنری است که هنردوستان را برای تماشای هنر به گالری‌ها می‌کشاند، البته با پاندمی کووید19 این جریان فرهنگی هنری نیز همچون سینما و تئاتر رفتن، کمی به حاشیه کشیده شد اما گالری‌های آنلاین راه‌اندازی شدند تا تنور هنرهای تجسمی همچنان داغ بماند. اکثر افتتاحیه‌ نمایشگاه‌ها در گالری‌ها را در روز جمعه شاهد هستیم. در آخرین جمعه آذرماه 1400 نیز فرصت هایی برای گالری رفتن در پایتخت وجود دارد که تعدادی از آنها را در ادامه برمی‌شمریم.

گالری ژاله

مجموعه‌ای از آثار ساناز آبایی با عنوان «من» جمعه 26 آذرماه در گالری ژاله به نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه آثار نقاشی، مجسمه و چیدمان این هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های قابل شناسایی در کار‌های ساناز آبایی، ارجاع واژه «من» به یکی از پر توصیف‌ترین کنتراست‌های ممکن (کنتراست سیاه/ سفید) است. همسویی انتزاع در واژه «من» با خروجی فرم «من» بستری برای خوانش مخاطب باز می‌کند.
در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «من، واژه بلاتغییری است که به هیچ چیز جز خودش اشاره ندارد. هستنده‌ای که حضوری همه جایی دارد. به راستی بدون واژه‌ی «من» چه چیزی را تجربه خواهیم کرد؟»
ساناز آبایی در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده و تا به حال در ۱۳ نمایشگاه گروهی شرکت داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان حضور در فستیوال بین‌المللی قطر -۱۴۰۰ آرت ورد دبی ۱۴۰۰ - نتا آرت استانبول ۱۳۹۸- گالری افرند ۱۳۹۸ - وان+ وان میلیون، گالری ثالث، ۱۳۹۸- صد اثر/صد هنرمند، گالری گلستان، ۱۳۹۸- موزه هنر‌های معاصر فلسطین ۱۳۹۸ و... را نام برد.
نمایشگاه «من» ۲۶ آذر تا ۶ دی ۱۴۰۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ و در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.

پروژه‌های آران

نمایشگاه گروهی «قرب و بعد» به کیوریتوری امیرعلی قاسمی، با نمایش 7 پروژه از 12 هنرمند به تهران می‌آید که شامل پروژه‌های زیر است: چیدمان دیداری/ شنیداری «نقطه‌نقطه» از آبل کورینسکی و اورهان کاوراک اوغلو، پروژه آرشیوی/ مشارکتی «u -فرم» از آلیچه پدرولتی و آندره‌آ فامیلاری، بازی متن‌محور «ارمغان‌غبار» از اَرون روسمن-کیس، پروژه‌ی «خودرویندگان، باغ ورای دیوار» از آریا عربشاهی و لاو دی مارکو، پروژه‌ «میراث غیرملموس» از احسان همت، پرفورمنس و چیدمان «تهران درختان» از گودا پالکایتی و سینا سیفی، چیدمان عکس/صدای «داستان جابه‌جایی‌ها» از صبا قربانعلی‌نژاد و تیموته گووین.
نغمه معنوی، پرفورمنس پروژه «تهران درختان» را در روزهای جمعه (۲۶ آذر، ۳ و ۱۰ دی) ساعت شش عصر در پروژه‌های آران اجرا خواهد کرد.
این نمایشگاه توسط واحد شهر و معماری ۱۰۰۱ طراحی و با همکاری روژیا فروهر، محمد پورحسنی، سهراب معتبر، سهیل سهیلی، آزاده بهکیش، نغمه معنوی، رعنا صالحی و بهاراحمدی‌فرد برپا شده است.
این نمایشگاه چندرسانه‌ای، حاصل پژوهش هنری 12 هنرمند درباره «میراث صنعتی» و «آرشیو زنده» در برنامه اقامت فرهنگی هرمپ است.
نمایشگاه «قرب و بعد»، به‌علاوه پروژه‌های هنرمندان، عکس‌ها، مستندات و مروری بر تاریخچه کارخانه سیمان ری را با وجوه و مناظر جایگزینی از جنبه‌های تاریخی، محیطی، میراث فرهنگی و وضع امروز این مجموعه‌ی کم‌نظیر همراه کرده است. این بخش، حاصل پژوهش در آرشیوها و بازدید میدانی گروه مستند نگاری ایرانی از مجموعه صنعتی سیمان ری و پیرامون آن است و با نمایش عکسهایی و منابع تصویری از محققان و عکاسان ایرانی، فرشته اسدزاده، آزاده بهکیش، هادی زند، امیرعلی قاسمی، سیاوش نقشبندی، مریم نیازاده و امین یوسفی همراه است.

گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های علی نصیر روز 26 آذرماه در طبقه اول گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ گشایش می‌یابد.

گالری ایرانشهر

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های نوید ظفرعلیزاده، در آخرین آدینه آذرماه در گالری ایرانشهر واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ افتتاح می‌شود.

گالری باوان

نمایشگاه انفرادی الهام اعتمادی با عنوان «پوئی تیک» از فردا 26 آذرماه در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ آغاز به کار می‌کند.

گالری آرت سنتر

نمایشگاه نقاشی‌های نزار موسوی‌نیا با عنوان «جزیره دکارت» که جمعه هفته گذشته در آرت‌سنتر برپا شد نیز این هفته هم برقرار است. این نقاشی‌ها فضایی متفاوت دارند و موسوی‌نیا آنها را براساس فلسفه‌ی دکارتی خلق کرده است.
نمایشگاه نقاشی‌های نزار موسوی‌نیا از 19 تا 29 آذر برپا خواهد بود و علاقه‌مندان به هنر، هر روز از ساعت 11 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه می‌توانند از این نمایشگاه به آدرس بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145 باغ انجمن خوشنویسان دیدن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار