فرصت‌های گالری‌گردی پایان دی ماه پایتخت از عکس‌های ترکمن صحرا تا آثار «الف»

تهران (پانا)- روز جمعه 24 دی ماه بیش از 25 فرصت گالری گردی در پایتخت برای علاقمندان به آثار هنری فراهم است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌های گالری‌گردی پایان دی ماه پایتخت از عکس‌های ترکمن صحرا تا آثار «الف»

گالری‌گردی همچون از جمله عادت‌های فرهنگی هنری است که هنردوستان را برای تماشای هنر به گالری‌ها می‌کشاند، البته با پاندمی کووید19 این جریان فرهنگی هنری نیز همچون سینما و تئاتر رفتن، کمی به حاشیه کشیده شد اما گالری‌های آنلاین راه‌اندازی شدند تا تنور هنرهای تجسمی همچنان داغ بماند. اکثر افتتاحیه‌ نمایشگاه‌ها در گالری‌ها را در روز جمعه شاهد هستیم. در آدینه 24 دی ماه نیز فرصت هایی برای گالری رفتن در پایتخت وجود دارد که تعدادی از آنها را در ادامه برمی‌شمریم.

فرهنگسرای نیاوران
فرهنگسرای نیاوران از 24 دی ماه میزبان چهارمین نمایشگاه «اُبژه» در گالری شماره 2 و 1 خواهد بود. این چهارمین نمایشگاه کالکتیبل دیزاین طراحان، معماران و هنرمندان ایرانی است که با موضوع مبلمان ساختمانی با استفاده از متریال سنگ و ام‌دی‌اف، با حمایت شرکت‌های تولیدکننده مواد و محصولات ایرانی نظیر آوانداد، ایگال، فانتونی، خانه و معماری و صنایع روشنایی رونا برگزار خواهد شد.
«ابژه» به عنوان اولین پلتفرم کالکتیبل دیزاین در راستای توسعه شرکت‌های تولیدکننده محصول، جهت ارائه طرح و خدمات نوآورانه با طراحان ایرانی همکاری دارد و نمایشگاه ابژه محل ارائه این دستاورد است.
امیرحسین اشعری، حامد بدری احمدی، بابک بهارستانی، رضا حبیب زاده، بهزاد حیدری، مهران خوشرو، نسیم رضویان، کورش رفیعی، مهدی شیراحمدی، امیرحسین طاهری، شیرین صمدیان، آرش علی آبادی، امیرقاسمپور، سمانه قاسمپور، نازنین کازرونیان، رضوان کاشانی، نوید گلچین، بهروز منصوری، رضا نجفیان، علی نعمتی، حسین نمازی و نیما نیان، معماران، طراحان و هنرمندان این نمایشگاه هستند.

تالار این/جا
نمایشگاه انفرادی آثار علی رفیعی با عنوان «الف» از جمعه 24 دی ماه در تالار این/جا به نشانی ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ گشایش می‌یابد.
در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مجموعه‌ الف، سیرِ بسط دادنِ یک فرم پایه برای ساخت یک فضای وسیع و متنوع از فرم است. فضایی که تمام اجزاء آن دارای یک ژنِ تصویری یکسان هستند.
به عنوان موضوع، بسترهایی برای نمایش فرم‌هایی بی‌شمارند که همه ازیک فرم اولیه به دست آمده‌اند.
بداهه طراحی می‌شوند اما چون ساختار ژنتیکی یکسانی دارند، قابل سازماندهی در کنار هم برای طراحی یک فضا هستند.
این مجموعه، در ادامه‌ طراحی یک مجموعه­ی حروف عربی شکل گرفت و طراحی­شان به عنوان تصویر، آنها را از حیطه‌ کاربردشان فراتر ‌برد. »از الف تا ی« و ترکیبات آن، هسته‌‌ به وجود آمدنِ یک دستگاه زاینده‌ فرم شد. و هر حرف و فرم‌های مشتق از آن تبدیل به آجرهایی برای طراحی و فضاسازی مجموعه شد.»

گالری کاما
نمایشگاه نقاشی‌های یاسمین باقری با عنوان «دیو آنه» از روز جمعه ۲۴ دی ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری کاما به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴ گشایش می‌یابد و تا چهارشنبه ۲۹ دی ادامه خواهد داشت.


در استیتمنت نمایشگاه «دیو آنه» آمده است: «آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه تصویرسازی‌هایی بر اساس دنیای کاملاً شخصی یاسمین باقری و به نوعی محصول دغدغه‌های هنرمند از تجربه زیسته‌اش است. یاسمین باقری هنرمند جوانی است که اولین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری کاما برگزار می‌کند و دنیای متافیزیکی خاصه تفکرات و روحیاتش آثاری در فضای اکسپرسیو به وجود آورده است.»

گالری دنا
نمایشگاه انفرادی عکس‌های ساسان مویدی با عنوان «ترکمن صحرا» که آثاری ثبت شده از ترکمن صحرا در سال‌های 1360 تا 1365 است، روز جمعه 24 دی ماه در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴، زنگ ۲ افتتاح می‌شود.

گالری اُ
طبقه اول گالری اُ میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی و حجم مریم مهری با عنوان «پرسه در تاریکی» و طبقه دوم این گالری میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های پگاه رجامند با عنوان «جشن سکون» خواهد بود.
گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ است و عصر جمعه 24 دی ماه این دو نمایشگاه در گالری اُ گشایش می‌یابند.

گالری گلستان
نمایشگاه انفرادی مهدی منصوری با عنوان «جان و تن» جمعه 24 دی ماه در گالری گلستان به آدرس خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 6 بهمن ماه برقرار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار