یادگیری درس عربی دریچه‌ای برای دست‌یابی به هویت دینی اسلامی است

رودهن (پانا)- مؤلف کتاب عربی متوسطه اول در مراسم برپایی نمایشگاه درس عربی در دبیرستان فرزانگان رودهن عنوان کرد یادگیری درس عربی دریچه‌ای برای دست‌یابی به هویت دینی اسلامی است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری درس عربی دریچه‌ای برای دست‌یابی به هویت دینی اسلامی است

طیبه بقایی، مسئول برگزاری نمایشگاه و دبیر عربی متوسطه اول آموزش و پرورش رودهن اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور رضا صفری سرپرست اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، زهرا رستمی مدیر اداره آموزش و پرورش رودهن، عادل اشکبوس مولف کتاب عربی متوسطه اول و دبیران سمپاد هنرستان‌های استان تهران در سالن ورزشی دبیرستان فرزانگان رودهن برگزار شد.

طی این مراسم، عادل اشکبوس از تغییراتی که در کتاب‌های عربی انجام شد توضیحاتی داد و گفت: امسال به کتاب‌های عربی متوسطه اول، اربعینیات، مکالمه و لغات بیشتری افزودیم تا دانش‌آموزان در درس عربی به تسلط بیشتری دست یافته و از آنجایی که زبانی که ما در کتاب عربی می‌خوانیم، زبانی ادبیاتی و زبان قرآن است از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در واقع عربی با هویت دینی و اسلامی دانش‌آموزان ما درهم آمیخته و مسلما یادگیری هرچه بهتر و چه‌بسا تسلط بر زبان عربی دریچه‌یجدیدی را به دنیای دینی و معنوی دانش‌آموزان باز خواهد کرد. بنابراین نیازمند توجه بیشتری از سوی آموزش و پرورش و مولفان و دبیران این درس است.

بقایی خاطرنشان کرد: از جمله زیبایی‌های این نمایشگاه می‌توان به ماکت‌ها و روزنامه‌دیواری‌هایی که با محوریت موضوعات کتاب عربی و با خلاقیت و ذوق دانش‌آموزان متوسطه اول دبیرستان دخترانه و پسرانه فرزانگان و دبیرستان پسرانه علامه‌حلی و شهید‌بهشتی و ... اشاره کرد که نشان دهنده‌ تاثیر عمیق درس عربی بر روی دانش آموزان است.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار