مدرسه‌سازی، ساخت و تکریم الگوهای تربیتی برای دانش‌آموزان است

رودهن (پانا) - مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه تصمیم‌گیری مشکلات اراضی مدارس در حال ساخت آموزش و پرورش رودهن بر مدرسه‌سازی، ساخت و تکریم الگوهای تربیتی خیر برای دانش‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی، ساخت و تکریم الگوهای تربیتی برای دانش‌آموزان است

در این جلسه سید مجتبی هاشمی، مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص کمبود فضای آموزشی و اختصاص اعتبار مدرسه‌سازی اظهار کرد: فرصتی فراهم شد تا در معیت مسئولان، از برخی فضاهای آموزشی و معضلات و مشکلاتی که در حوضه‌های مختلف فضاهای آموزش و پرورش در منطقه رودهن بود بازدیدی به عمل آوریم و فرصتی شد تا مسائل مهم این منطقه را از طریق نوسازی مدارس دنبال کنیم.

وی افزود: با توجه به الزام قانون که دست‌اندرکاران حوزه نوسازی مدارس دارند و هماهنگی که خیرین مدرسه‌ساز برای حمایت از فعالیت‌های مدرسه‌سازی دارند، شرایط خوب و مناسبی فراهم شد که با سهم‌بندی بین خیرین و اداره کل نوسازی و مسئولیت تمهید مقدمات، توسط مدیریت شهری با حضور بخشدار منطقه، فرآیندهایی را مشخص کردیم که بتوانیم در آینده نزدیک شاهد حل معضلات و مشکلات حوزه مدارس و فضاهای فیزیکی در شهر رودهن باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال ۱۳۰۰ دانش‌آموز به این منطقه اضافه شدند و تراکم منطقه نسبت به سال گذشته بیشتر شده بود، تلاش ما بر این است که در شهرستان‌های دیگر هم بتوانیم این فعالیت‌ها را ادامه دهیم و مجموعا" با توجه به همگرایی که بین نوسازان مدارس، خیرین و آموزش و پرورش است، معضلات و مشکلات حوزه آموزش و پرورش را حل کنیم و یکی از مسائلی که مورد توجه قرار گرفت، بحث مسکن‌مهر بود که جزء اولویت‌هایی است که امیدواریم به زودی با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی، آن مدرسه را تکمیل کنیم که برای بهره برداری سال آینده، آماده باشد.

وی تصریح کرد: خیرین با توجه به دغدغه درونی و نیت والایی که دارند، نسبت به امر مدرسه‌سازی اقدام می‌کنند؛ وظایفی که آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی در حوزه مشارکت‌های مردمی دارند، این است که بتوانند شرایط را برای ایجاد فرآیندهای مناسبی که خیرین مدنظر آنها است، کمک و حمایت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین فرآیندهایی که باید طی شود، نیازسنجی دقیق و درستی است که توسط همکاران ما در آموزش و پرورش باید به آن توجه شود و خیرین با توجه به شرایط و نیازهای سنجیده شده وارد حوزه آموزش و پرورش شوند. همچنین مباحث فنی و ایجاد تسهیلاتی از طریق نوسازی این مدارس اتفاق بیفتد. آنچه که وظیفه ماست، تکریم خیرینی است که وارد حوزه مدرسه‌سازی شده اند. فرهنگ‌سازی امر خیر، بین آحاد جامعه و مخصوصا دانش‌آموزان امری مهم است که آنها هم به عنوان الگوهای تربیتی بتوانند این امر را یاد بگیرند؛ در واقع انسانی که می‌تواند ایثار کند و از مال خودش به دیگران ببخشد را باید در سطح مدارس، مورد تشویق و ترغیب قرار دهیم.

در ادامه جاسم حسین‌پور، مدیرکل اداره نوسازی مدارس شهرستان‌های استان تهران در خصوص برنامه‌های پروژه‌های پیش رو در اداره کل نوسازی گفت: شرایط منطقه رودهن، شرایط ویژه و خاصی است، زیرا انتقال بالای جمعیت در منطقه و شناور بودن شاخص جمعیت دانش‌آموزی، مشکلات عدیده‌ای را به‌وجود آورده و ضروری بود که بر فضاهای آموزش و پرورش نظارت داشته باشیم. خیرین حداقل به اندازه ۵۰۰ میلیارد ریال از لحاظ تحویل زمین و مشارکت در ساخت فضاهای آموزش و پرورش آورده داشتند.

وی توضیح داد: دولت هم در قبال تعهدات خیرین، تعهداتی دارد که امیدواریم با مشارکت هم و با پشتیبانی مسئولان محلی و بومی بتوانیم این پروژه‌ها را در فضاهای آموزش و پرورش که صورت جلسه نیز شد، به سرانجام برسانیم و تحویل دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی خود، در آموزش و پرورش منطقه رودهن بدهیم. امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار و منابع دولتی، این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

زهرا رستمی، مدیر اداره آموزش و پرورش رودهن در خصوص ظرفیت اعتبارات رودهن تأکید کرد: با توجه به جلسه‌ای که با حضور مسئولان تشکیل شد، اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال در زمینه تکمیل پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش رودهن اختصاص یافت که ۳۰۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۱۷۰ میلیارد ریال آن از سوی خیرین مدرسه‌ساز تامین شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه رودهن در کوهپایه است و در منطقه سنگ‌لاخی قرار گرفته و شرایط جغرافیایی خاصی دارد، در زمینه احداث مدارس، با خاک‌برداری و گودبرداری‌های خاص دیوار حائل، با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

در این جلسه حمیدرضا ذوالفقاری، بخشدار رودهن، مجید پیروزان، مدیرعامل مجمع خیرین، احمد حبیبی معاون مدیرکل نوسازی، عباس زارع معاون اجرایی مدیرکل نوسازی، محمد ابوالقاسمی، معاون فنی نوسازی، محمدحسین زینتی و مهدی داودی ناظرین نوسازی شهرستان‌های استان تهران، رحیم شیرمحمدی، مسئول مجمع خیرین مدرسه‌ساز، مسعود همتی، مسئول شورای هماهنگی، رحیم عاشقی، مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و حسینعلی دریاباری و محمود محمودپور، اعضاء مجمع خیرین مدرسه‌ساز منطقه رودهن حضور داشتند.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار