در حاشیه گردهمایی مشاوران و مربیان تربیتی جدید‌الاستخدام شهر تهران عنوان شد

توانمند سازی نیروی‌های جدید از وظایف آموزش و پرورش است

تهران(پانا) - رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران آگاهی از شرح وظایف و شناسایی نقش موثر مربیان در برنامه‌های مدارس را از وظایف مشاوران و مربیان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
توانمند سازی نیروی‌های جدید از وظایف آموزش و پرورش است

نخستین گردهمایی مشاوران و مربیان تربیتی جدید الاستخدام آموزش و پرورش شهر تهران امروز در سالن شهید مفتح واقع در منطقه ۳ آموزش و پرورش شهر تهران با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مسعود شکوهی؛ مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و مشاوران و مربیان تربیتی جدید الاستخدام برگزار شد.

در حاشیه این مراسم هادی زمانی نژاد رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران با تاکید بر لزوم توانمند سازی نیروی جدید الورود بیان کرد: یکی از وظایف ما در اداره کل آموزش و پرورش توانمند سازی نیروی های جدید است. این نیرو های جدید باید با شرح وظایف خود به درستی آگاه بشوند، با برنامه هایی که در مدرسه دارند نقش خود را در مدرسه به خوبی بشناسند و جایگاه خود را در ارتباط با مدیر، والدین و دانش آموزان تعیین کنند. یکی از توصیه های این است که در رابطه با نقش خود در مدرسه اطلاعاتشان را افزایش دهند.

زمانی نژاد همچنین در پاسخ به چگونگی وقوع ارتباط موثر مشاورین و مربیان با دیگر ارکان مدرسه اظهار کرد: برنامه هایی که ما پیش بینی کردیم برای مشاوران و مربیان تربیتی اولین وظیفه مشاوران و مربیان را ارتباط گیری صحیح و منطقی با دانش آموزان و خانواده ها آنها ترسیم می‌کند. این ارتباط سبب می‌شود دانش آموزان جذب مدرسه و مشاوران پرورشی شوند و طرح برنامه های آنان را به درستی انجام دهند. یکی از پیشنهادات ما به مشاوران و مربیان ایجاد فضای شاد در مدرسه و اجرای برنامه های تفریحی، ورزشی و گروهی در مدرسه است که سبب هم‌افزایی در دانش آموزان و همدلی و همراهی دانش آموزان با یک‌دیگر می‌شود.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران در پایان به موضوع اولین جلسه گردهمایی مشاوران و مربیان تربیتی اشاره و اذعان کرد: مراسم امروز، اولین جلسه رسمی بود که با حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش اجرا شد. در این جلسه تلاش شد ابتدا ضمن تبریک و تجلیل از مربیان و مشاوران جدید الاستخدام آنان را به جایگاه خود و دستگاه تعلیم و تربیتی که به آن ورود پیدا کردند و بسیار ارزشمند است واقف کنیم. همچنین به چگونگی تاثیر گذاری مربی و مشاور پرورشی اشاره شد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار