خروجی اتاق فکر سرگروه های آموزشی باید به دست معلمان برسد

کلات(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات، در نشست هم اندیشی سرگروه های آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان گفت: خروجی اتاق فکر سرگروه های آموزشی باید به دست معلمان برسد تا تعلیم و تربیت به درستی اتفاق بیافتد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
خروجی اتاق فکر سرگروه های آموزشی باید به دست معلمان برسد

رمضان پروانه در این جلسه،تعلیم و تربیت را ماموریت اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: اهداف ما در آموزش و پرورش مشخص است، برای اینکه آموزش به درستی اتفاق بیافتد، باید از روش های مناسب استفاده کنیم.

پروانه در تشریح برخی از راهبردهایی که یک سرگروه آموزشی باید آنها را دنبال کند، گفت: در اتاق فکر باید افکار و ایده های نو و استفاده از تجربیات و کارهای خلاقانه دیگر همکاران استفاده شود و خروجی آن به دست معلم برسد تا بتواند تعلیم و تربیت را به درستی به مقصد برساند. عمق بخشی به فعالیت ها:برنامه ریزی های شما سرگروه های محترم باید منتج به اثربخشی بر رفتار دیگران باشد،برای اینکار سطحی نگری را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال بهره وری هستیم باید کارایی و اثربخشی در فعالیت ها را ارتقا دهیم لذا ضروری است که برنامه های اجرایی در مدارس و اهداف کلی دستگاه تعلیم و تربیت هم راستا باشد. انحصاری عمل نکنید، در بین مدارس پویایی ایجاد نمایید و در همه ی مدارس حضور فعال داشته باشید.

وی افزود: یکی از خاستگاه های مهم و تصمیم گیر در مدارس شورای معلمان است،شورای معلمان باید برنامه داشته باشند و این برنامه اثربخشی لازم را بر مدرسه داشته باشد، شما سرگروه ها محترم باید به سمتی حرکت کنید و برنامه ریزی کنید که معلمان عزیز و دانش آموزان سطح مطالعه خود را بالا ببرند،و برای اینکار شما نیز می توانید بستر مطالعه را فراهم کنید.

وی در ادامه اظهار‌کرد: در مدارسمان بینش و تغییرات جدید ایجاد کنید و موضوع تربیت دینی؛که یکی از مهم ترین کارها برای اتفاقات خوب در حوزه پرورشی است به جد دنبال شود.

تلفیق دوره های ضمن خدمت با کارگاه های آموزشی،تجربه گردانی و انتقال معلومات،ارتباط برقرار کردن بین سنجش و آموزش،از دیگر‌ راهبردهایی موثر در امر تعلیم و تربیت بودند که مدیر آموزش و پرورش شهرستان در‌جمع سرگروه های آموزشی مقطع ابتدایی تشریح کرد.

پروانه در پایان افزود: همانطور که می دانید،آموزش و پرورش یک رویداد وحدت طلب است،مدیر مدرسه،معاونین،معلمان و ... باید در یک راستا حرکت کنند تا به یک نقطه اشتراک و گفتمان واحد برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار