افتتاح اولین اتاق فکر انجمن اولیاء و مربیان در شیروان

شیروان (پانا) - اولین اتاق فکر انجمن اولیاءو مربیان با حضور مدیر، معاونین، کارشناسان آموزش و پرورش شیروان و جمعی از اولیاء و مربیان در محل آموزشگاه هیات امنایی دخترانه فرهنگیان این شهرستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین اتاق فکر انجمن اولیاء و مربیان در شیروان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان گفت: هر زمان در مدارس دعوت از اولیاء می شود، تمام ذهن ها بیشتر به سمت کمک‌های مالی آنان می رود، در صورتی که این گونه نیست.

فرامرز شجاعی با اشاره به اینکه گاهی اوقات، برخی از اعضای انجمن های اولیا و مربیان، پیشنهادهایی را ارائه می دهند که در محضر هیچ استاد دانشگاهی تا به حال دریافت نکرده ایم، افزود: هدف از تشکیل اتاق فکرها، استفاده از پیشنهادها در جهت توسعه و پیشرفت و ارائه برخی مشکلات آموزشگاه در جهت رفع آن ها توسط انجمن اولیاء و مربیان مدارس و آموزش و پرورش شهرستان است، بنابراین از این اتاق ها، فقط خیر و برکت بیرون می آید و هیچ کس از مشورت‌ کردن ضرر نمی‌کند.

وی گفت: در هر مدرسه ای، وقتی کار خوبی انجام می‌شود، اولیاء آن مدرسه، سریع تقدیر و تشکر می‌کنند و همین اولیاء وقتی در کارهای مدرسه کمک می‌کنند، این کار بسیار لذت بخش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان از فعالیت ها و توانایی های همکاران، اولیاء و دانش آموزان آموزشگاه هیئت امنایی دخترانه فرهنگیان تقدیر و تشکر کرد و افزود: انجمن اولیاء و مربیان این آموزشگاه از انجمن های برتر استان است.

شجاعی با بیان درخواست همکاری و همیاری از همه اولیاء و مربیان در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش شهرستان شیروان گفت: در رابطه با اعلام تعطیلی مدارس در ایام کرونا، تابع دستورات ستاد کرونا در شهرستان هستیم و امیدوارم مشکل بیماری کرونا، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله های اجتماعی، توسط اقشار مختلف جامعه، سریع حل شود، تا به زودی شاهد بازگشایی کامل مدارس باشیم، چرا که مدرسه ای که در آن دانش آموز نباشد، مدرسه نیست.

وی در پایان افزود: در شهرستان شیروان ۳۲ هزار دانش آموز مشغول به تحصیلند.

گلدسته فریدونی، کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهرستان شیروان، نشست والدین با یکدیگر، با معلمان، مشاوران، مدیر و معاونین مدرسه، شناسایی اولیاء متخصص و ماهر، بررسی مسائل و مشکلات موجود در مدرسه، تحلیل مسائل آموزشی و پرورشی، تشکیل جلسات کارگروه های تخصصی و مهارتی، دریافت نظرات، تجربه ها در جلسات انجمن اولیاء و مربیان و بیان طرح ابتکارات و خلاقیت ها را از اهداف تشکیل اتاق گفتگوی اولیاء و مربیان در مدارس برشمرد.

مدیر اداره دانش آموزی شهرستان شیروان نیز گفت: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در کارگروه های مختلف مدرسه سازی، پیگیری سرویس‌های مدارس و لباس فرم دانش آموزان و... فعالیت و مشارکت دارند.

محمود دوستار مقدم افزود: اتاق فکر اولیاء و مربیان در حقیقت اتاق فکر گفت‌وگوی اولیاء با مربیان در مدارس است و تاکنون در بیش ۶۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور اتاق فکر در آن ها افتتاح شده است که در این اتاق ها فعالیت های مشاوره ای و مجلات پیوند و کتاب های مفید تربیتی در اختیار والدین گذاشته می شود.

عضو شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان استان و شهرستان شیروان در پایان گفت: وجود اتاق فکر در مدارس، در افزایش حلاوت و شیرینی دیدار والدین با دانش آموزان، خیلی بسیار تاثیرگذار است و اولیاء دقایقی را در کنار فرزندان خود در مدرسه صحبت می کنند که این کار، انگیزه بسیار زیادی به دانش‌آموزان، در جهت رشد آموزشی و تربیتی آنان می بخشد.

مدیر دبستان هیات امنایی دخترانه فرهنگیان نیز با بیان خوش آمدگویی به حاضرین، در رابطه با ضرورت و اهمیت پیوند اولیاء و مربیان در مدارس گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اولیاء و مربیان مدرسه در رابطه با تربیت دانش آموزان، باید با یکدیگر هم سو و در یک راستا باشند، تا بتواننند به اهداف مورد نظر آموزش و پرورش برسند.

معصومه عفتی مطلق با اشاره به اینکه درب اتاق فکر به روی همه اولیاء و مربیان باز است، افزود: اولیاء دانش آموزان وقتی به اتاق فکر مدرسه وارد می شوند باید با صمیمیت، طرح هایی را که قابلیت اجرایی دارند را در این اتاق بیان کنند و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، نیازمند ارتباط بیشتر اولیاء و مربیان است و امیدواریم با همت و تلاش همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت، بتوانیم دانش‌آموزان خوبی را برای جامعه تربیت کنیم.

در آیین افتتاحیه اولین اتاق فکر آموزش و پرورش شهرستان شیروان، یحیی محمد عباسی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی و عضو شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان شهرستان شیروان، حجت پیرایش معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، رضا علوی راد کارشناس مسئول امور مشارکت ها، سید حسن باقرزاده مسئول سوادآموزی، طاهره عظیم زاده کارشناس امور بانوان و جوانان رضا خسروی (کارشناس روابط عمومی)، مهدی پارسایی (مسئول دفتر مدیر آموزش و پرورش شیروان)، صفرعلی شعبانیان و حسن قلی زاده (پیشکسوت)، جعفر صابری زوارم (مدیر هنرستان فنی شهید تقویان)، اعضای انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه هیات امناء دخترانه فرهنگیان، معصومه عفتی مطلق(مدیر)، عفت اصغریان (معاون پرورشی)، معصومه روحانی (معاون آموزشی)، نادیا رجب زاده (معاون اجرایی)، کبری شجاعی (نماینده معلمین)، شهناز جوادی (همکار)، رقیه نجف زاده (رییس انجمن)، محمد برات زاده (نایب رئیس) معصومه الله یار زاده، مهتاب رحمتی، محمود الهامی، کبری امانی، رضا همتی (عضو) حضور داشتند.

قرائت قرآن توسط دانش آموز اسرا خرسندی، قرائت دکلمه پیوند توسط دانش آموز کاملیا گردشی، آیین استقبال توسط دانش آموزان زهرا برات زاده و هانا جواهری و پذیرایی از دیگر برنامه های این افتتاحیه بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار