رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی:

هدف سازمان دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای جامعه‌پذیری و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

تبریز (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی هدف اصلی این سازمان را تربیت و زمینه‌سازی برای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان دانست و بر اهمیت این موضوع تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف سازمان دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای جامعه‌پذیری و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

صمد علیزاده، در جلسه آموزشی مربیان جدید الورود و ارشد سازمان دانش آموزی با محوریت بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک نهاد عمومی غیردولتی و تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: سازمان‌دانش‌آموزی‌، تحت نظر معاونت پرورشی و فرهنگی فعالیت می کند و در سطح وزارت، ریاست این سازمان با معاون پرورشی و فرهنگی است و البته در استان‌ها ریاست سازمان با معاونین پرورشی نیست و آنها نقش نظارتی، هدایتی و حمایتی دارند.

وی در ادامه با اشاره به تشکل های دانش آموزی در مدارس خاطرنشان کرد: بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر و پیشتازان تشکل های فعال در آموزش و پرورش هستند که با هدف جامعه پذیری و تربیت اجتماعی دانش آموزان فعالیت می کنند.

این مقام مسئول در استان با بیان اینکه رسالت سازمان دانش آموزی تشویق و ترغیب دانش آموزان و ایجاد بستر و زمینه برای فعالیت های گروهی است، عنوان کرد: انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و به تنهایی راه به جایی نمی برد، در این سازمان با ارائه و انجام فعالیت‌های گروهی مانند آنچه در اردوهای دانش آموزی برای آنها در نظر گرفته می شود آنان را برای جامعه پذیری و قبول مسئولیت در آینده آماده می کنیم.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند تحول تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، بیان کرد: بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها و بازمهندسی سیاستهای حاکم بر تشکیلات دانش آموزی پیشتازان سازمان دانش آموزی در آستانه ورود به دهه سوم فعالیت آن و پس از گذشت بیش از دو دهه از تأسیس آن و تطبیق آن با اسناد بالادستی امری طبیعی و در عین حال ضروری است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان به برنامه های این سازمان اشاره و عنوان کرد: ٣ برنامه کلی در سازمان وجود دارد؛ اول برنامه هایی که در قالب سند تحول بنیادین به مدارس ابلاغ و اجرایی می شوند، دوم؛ برنامه های ابلاغی مدت دار و خارج از سند مانند لباس فرم مدارس، بوفه های مدارس و سوم؛ برنامه های استانی، ابتکاری، مشارکتی مانند برپایی نمایشگاه ، گروه‌های استقبال ، تشریفات و... هستند.

مدیر آموزش و پرورش شبستر هم در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه همکاران مخصوصا شاخه معاونت پرورشی به موفقیت های کسب شده توسط مدیریت آموزش و پرورش منطقه در تمامی زمینه ها اشاره کرد و گفت: در طول این سالها ما موفقیت‌های گوناگونی را در زمینه های مختلف آموزشی، پرورشی و .. کسب کرده ایم که همه این موفقیت‌ها مرهون تلاش های شبانه روزی همکاران در تمامی پستها است.

ابوالفضل اکرمی در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: با عضویت در تشکل های دانش آموزی خودتان را برای پذیرفتن مسئولیت های مختلف در آینده آماده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار