اعزام دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی آذربایجان شرقی به اردوی قطبی

تبریز( پانا )- پسران عضو سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان شرقی برای شرکت در اولین دوره اردوی قطبی دانش‌آموزان، به استان آذربایجان‌ غربی اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اعزام دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی آذربایجان شرقی به اردوی قطبی

این اردو برای دانش آموزان پسر از تاریخ 5 الی 9 شهریورماه در محل اردوگاه معلم ارومیه برگزار خواهد شد و کلیه تمهیدات لازم جهت شرکت دانش آموزان در اردوی قطبی اعضای سازمان دانش‌آموزی کشور که به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار می شود، انجام گرفته است.

این اردو با هدف آمادگی دانش آموزان جهت فراگیری مهارت‌های مقدماتی، کشف و پرورش استعدادهای نهفته و خلاق پیشتازان، آموزش فنون و مهارت‌های مختلف زندگی در طبیعت و شرایط سخت و زندگی اجتماعی، آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ اقوام استان‌های دیگر برگزار می شود.

تقویت روحیه دینی و ملی، خودسازی، مسئولیت پذیری، جمع پذیری و قانونمندی،مشارکت جمعی مؤثر در زندگی اجتماعی با رعایت اصول تربیت اسلامی ـ ایرانی و حفظ وحدت و وفاق ملی، حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندگی در قالب برنامه های تشکیلاتی، توانمندسازی و ارتقاء دانش مهارتی، تشکیلاتی و اجتماعی اعضاء و مربیان به عنوان عناصر اصلی تربیت اجتماعی از دیگر اهداف این اردو است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان نیز در آئین بدرقه دانش آموزان با اشاره به اهمیت موضوع توجه به سلامتی دانش آموزان گفت: هدف از درس خواندن این است که اموخته ها در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی به درد انسان بخورد. هدف آموزش و پرورش این است که دانش آموزانی با مهارت اجتماعی بالا به جامعه تحویل بدهیم.

وی افزود: جوانان ما باید با مسائل کشوری، هویتی، سیاسی و اجتماعی جامعه خود آشنا باشد و در راستای آن مهارت زندگی را بیاموزد. این اردو یک اردوی مهارتی و کاملا متفاوت است که با شرح مهارت های رندگی؛ کار گروهی را نیز به دانش آموزان می آموزد.

صمد علیزاده خاطرنشان کرد: بحث سلامت دانش آموزان باید در این اردو بسیار جدی گرفته شود و افزون بر این دانش آموزان نیز باید توجه کنند که این اردو یک فعالیت انفرادی نیست بلکه یک کار تیمی تلقی می شود که باید موفقیت همه را در نظر گرفت. دانش آموزان باید سعی کنند تا برنامه هایی که تدارک دیده می شوند را به نحو احسنت انجام دهند چراکه آنها نماینده یک استان هستند.

وی در پایان افزود: به این اردو نباید به شکل رقابتی نگاه کرد چراکه موفقیت کسب شده برای هر گروه بصورت تیمی خواهد بود و دانش آموزان باید تابع صلاحدید اساتید و مربیان خود باشند. ما هرآنچه یاد می گیریم باید آنرا بخ عرصه ظهور برسانیم چراکه نتیجه هر کاری در عمل به آن مشخص می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار