آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از اعتماد مجلس به «یوسف نوری» تا آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان

تهران (پانا) - انتخاب یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش و اتمام بررسی لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش مجلس از جمله اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
از اعتماد مجلس به «یوسف نوری» تا آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان

بررسی صلاحیت یوسف نوری و اعتماد مجلس به وی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش مهم ترین خبر حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

اتمام بررسی لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش مجلس، ساخت بیش از یک هزار مدرسه در شهرستان‌های استان تهران توسط خیرین مدرسه‌ساز، فراهم شدن امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق پذیرفته‌شدگان کنکور و صدور مجوز بازگشایی برای ۹۳ درصد مدارس استان تهران از دیگر اخبار مهم این حوزه بود.

در گزارش پیش رو اخبار مرتبط با لایحه رتبه بندی معلمان و دیگر اخبار هفته گذشته آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

۱۹ آذر؛ زمان آزمون جامع گروه سوم مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان از برگزاری آزمون جامع گروه سوم مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی مرکز منابع انسانی این وزارتخانه در روز جمعه ۱۹ آذر ماه سال جاری خبر داد.

صدور مجوز بازگشایی برای ۹۳ درصد مدارس استان تهران

محسن منصوری، استاندار تهران در جلسه ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران در استان تهران خدمات را ارائه می‌دهند، اظهار کرد: واکسیناسیون دز اول در استان تهران بیش از ۸۷ درصد است که بالاتر از متوسط کشوری است. ۹۳ درصد مدارس استان تهران مجوز بازگشایی گرفتند و ۸۴ درصد دانش‌آموزان نیز دُز اول واکسن را دریافت کردند.

تحصیل ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۱۷۰۰ «مدرسه خاص» و ۲۱ هزار «مدرسه پذیرا»

سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به شهرستان ابهر استان زنجان در دیدار با امام جمعه این شهرستان، با بیان این که آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۰ است، گفت: این سازمان ۱۵۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه را در ۷ طیف و در ۱۷۰۰ مدرسه خاص و ۲۱هزار مدرسه پذیرا پوشش می دهد.

«شرط واکسن» برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ممنوع است

علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه اشکالی ندارد که مدرسه‌ای بخواهد اطلاعاتی از وضعیت سلامت و واکسیناسیون دانش‌آموزان دریافت کند و یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد گفت اما مدرسه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد و یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند.

اتمام بررسی لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش مجلس

مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات لایحه رتبه‌بندی معلمان آماده شده، امید است که هیات رئیسه مجلس سریعاً اجازه بارگذاری را صادر کند تا این لایحه در دستور کار نمایندگان قرار گیرد و در صحن به رأی گذاشته شود.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش شد

نمایندگان در صحن علنی مجلس در روز یکشنبه ۷ آذر ماه با ۱۹۴ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف، ۱۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۸ آرای مأخوذه، تصدی وزارت آموزش و پرورش را به نوری سپردند.

ساخت بیش از یک هزار مدرسه در شهرستان‌های استان تهران توسط خیرین مدرسه‌ساز

مجید پیروزان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران گفت بیش از یک هزار مدرسه در شهرستان‌های استان تهران توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده و همچنان جهاد مقدس مدرسه‌سازی نیز ادامه دارد. بیش از چهل درصد از مدارس شهرستان‌های استان تهران نیز خیرساز بوده و با افزایش و رشد جمعیت دانش‌آموزی نیازمند کمک و یاری خیرین نیک اندیش در احداث فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی نیز هستیم.

امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق پذیرفته‌شدگان کنکور فراهم شد

وزارت آموزش و پرورش، برای سهولت در فرآیند ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری و یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰، امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی در سامانه تائیدیه تحصیلی به آدرس الکترونیکی https://emt.medu.ir را از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۳ برای متقاضیان فراهم کرده است.

طرح شناسایی و ساماندهی مدرسان عمومی قرآن کریم مصوب شد

کارگروه کمیسیون پژوهش قرآن با حضور حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به بررسی ابعاد مختلف «طرح اتقان» و طرح «شناسایی و ساماندهی مدرسان عمومی قرآن کریم» پرداخت.

توزیع ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در قالب «پویش همکلاسی مهربان» به مناطق محروم

سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران از توزیع ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در تهران و مناطق محروم کشور خبر داد.

آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان از زبان وزیر آموزش و پرورش

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، تعامل مجلس و دولت را باعث هم‌افزایی مورد انتظار قوای کشور دانست و در نخستین اظهار نظر درباره «لایحه رتبه‌بندی معلمان»، گفت: این لایحه نیز در دستور کار مجلس قرار دارد و به محض ابلاغ برای اجرا، آن را عملیاتی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار