معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل شهر تهران:

دانش‌آموزان باید رفتار درست در مواجهه با زلزله را یاد بگیرند

تهران (پانا) - در مراسم کشوری مانور زلزله، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران با اشاره به این که دانش‌آموزان باید رفتار درست با زلزله را یاد بگیرند برآموزش توانایی عکس‌العمل در برابر زلزله تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید رفتار درست در مواجهه با  زلزله را یاد بگیرند

همزمان با برگزاری مانور زلزله هشتم آذرماه ١۴٠٠، در دبیرستان بدری برهانی که به صورت نمادین برگزار شد؛ رقیه سادات نقوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران، در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «عدم حضور صد در صدی دانش‌آموزان در مدارس به معنای کنارگذاری آموزش مهارت‌های لازم در شرایط بحرانی مانند زلزله نیست.»

وی درباره اقدامات در زمینه آموزش به دانش‌آموزان برای آمادگی در برابر زلزله بیان کرد: «14 میلیون دانش‌آموز ما باید با پدیده زلزله آشنا شوند و باید این جابه جایی لایه‌های زمین را بپذیرند. اگر همه دانش‌آموزان ما درست آموزش ببینند، تبدیل به نمایندگان ما در خانه می‌شوند و می‌توانند در برابر این خطر جدی، عکس‌العمل درست نشان دهند. بنابراین دانش‌آموزان باید رفتار درست با زلزله را یاد بگیرند.»

نقوی خاطرنشان کرد: «هرچه سطح آگاهی ما بیشتر باشد آسیب کمتری خواهیم دید، به همین منظور علاوه بر آموزش از طریق کتب درسی و معلمان در فضای مجازی با استفاده از پلتفرم شاد آموزش‌هایی قرار داده شده است.»

*خبرنگار دانش‌آموز پانا؛ یاسمن متین‌زاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار