مدیر کل اداره قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

همه ما مسئولان قرآنی موظف هستیم تا برای آشنایی دانش‌آموزان با فرامین الهی تلاش کنیم

تهران (پانا) - ِدر جلسه کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق شهر تهران مدیر کل اداره قرآن و عترت و نماز با اشاره به اینکه ما باید تغییراتی اتخاذ کنیم تا دانش‌آموزان با مشارکت یکدیگر بتوانند برای رسیدن به اهداف بلند قرآنی موفق و موثر باشند، بربالا بردن اعتماد به نفس دانش‌آموزان در امر قرآن تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
همه ما مسئولان قرآنی موظف هستیم تا برای آشنایی دانش‌آموزان با فرامین الهی تلاش کنیم

در دومین جلسه کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق شهر تهران که با حضور میکائیل باقری؛ مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و رقیه سادات نقوی، معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل شهر تهران ، روز چهارشنبه ٢۶ آبان ١۴٠٠ در منطقه ٨ برگزار شد، مینو زمان؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، با اشاره به اینکه انسان در بدو خلقت با قدرت درک و تربیت و کمال است و کم‌کم با آموزه‌ها و استعدادهایش آشنا می‌شود خاطر نشان کرد: مکتب اسلام و کتاب انسان ساز قرآن بهترین نقشه راه برای انتخاب مسیر صحیح زندگی است و ما باید برای تعلیم و تربیت اسلامی و درست از رهنمودهای قرآن بهره مند شویم تا بتوانیم در سایه کلام خداوند تزکیه و تربیت انسان را کامل و آنان را به درجات متعالی و مقام خلیفة اللهی در روی زمین برسانیم که وظیفه اصلی و مهم همه ما خدمتگزاران تعلیم و تربیت تعامل با آیات الهی است.

در این جلسه رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز بیان کرد: چنانچه بخواهیم تغییری بنیادی و اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم باید به ساحت های شش گانه تربیت در سند تحول عمل کنیم که اصلی ترین و مهم ترین آن ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی عبادی و اخلاقی است.

وی همچنین اظهار کرد: شناسایی فرهنگ مهدوی به دانش آموزان باید هدف ما باشد و باید کاری کنیم که مهدی شناسی بر جان ما بنشیند و پرچمداری متفاوت باشیم و باید در عرصه شناخت امام زمانمان از تلفیق ساحت‌ها با ساحت اعتقادی عبادی و اخلاقی برای رسیدن به خداشناسی و خودشناسی کمک بگیریم.

مدیر کل اداره قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز اذعان داشت: برای خدمت به قرآن باید مشقَت را پشت سر بگذاریم و با دلسوزی و خالصانه در امر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم گام برداریم.

باقری در ادامه افزود: همه ما مسئولان قرآنی موظف هستیم تا برای آشنایی دانش آموزان با فرامین الهی تلاش کنیم که بخشی از این وظایف در بخشنامه ندای رحمت به طور کامل و جامع بیان شده است اما برای پیشرفت روبه جلو باید با توجه به نیازهای کنونی جامعه تغییراتی اتخاذ کنیم تا دانش آموزان با مشارکت یکدیگر بتوانند برای رسیدن به اهداف بلند قرآنی موفق و موثر باشند .

وی بیان کرد: با توجه به تعداد داوطلبان مسابقات قرآن یکی از بهترین تشویق ها مشارکت گروهی دانش آموزان در این امر می باشد که برای بالا بردن سطح کیفی گروه، همگی تلاش می‌کنند و به یکدیگر یاری می رسانند. این کار علاوه بر مشارکت جویی، دانش آموزانی که در رتبه های بالاتری از درجات حفظ قرار گرفته‌اند را با اعتماد به نفس بیشتر رو به جلو هدایت می کند.

در ادامه بخشی از فعالیت های اداره قرآن عترت و نماز شهر تهران در قالب فیلم کوتاهی عرضه شد و سپس کارشناسان و کارشناس مسئولان قرآن و عترت و نماز مناطق شهر تهران به بیان نقطه نظرات خود و پرسش و پاسخ با مدیر کل اداره قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار