مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۹ در حاشیه برگزاری مانور زلزله اظهار کرد:

آموزش و برگزاری مانور زلزله در کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله نقش چشمگیری خواهد داشت

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه 9، نقش آموزش و برگزاری مستمر مانور زلزله در مدارس را در کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله چشمگیر دانست و بر لزوم اجرای مانور زلزله در مدارس به صورت برنامه‌ای همیشگی، واقعی و جدی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و برگزاری مانور زلزله در کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله نقش چشمگیری خواهد داشت

طیبه طغیانی؛ مدیر سازمان دانش آموزی با بیان اینکه مانور مجموعه ای است از راهکارهای مناسب که قبل از وقوع زلزله و به منظور بالابردن سطح آگاهی و آموزش مهارت‌های عملی طراحی شده است، گفت: انجام این مانورها تاثیر بسزایی در افزایش سطح آمادگی دانش آموزان در مقابله با حوادث احتمالی دارد.

وی با مفید دانستن برگزاری مانور زلزله در افزایش آمادگی دانش آموزان در زمان وقوع زلزله، بر آموزش و انجام منظم این برنامه در مدارس تاکید کرد.

سازمان دانش‌آموزی منطقه 9 یکی از راهکارهای کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله را ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی مردم جامعه از طریق اجرای مانور دانست و افزود: با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند، اجرای مانور در مدارس از اهمیت خاصی برخوردار است؛ بنابراین هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانورهای زلزله در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله خیز همواره می تواند به عنوان موضوعی مهم در برنامه ریزی های آموزشی قرار گیرد.

مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 9 با بیان اینکه زلزله هر لحظه و در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد، گفت: برگزاری مانور زلزله تنها در یک روز و به صورت نمادین مفید،َ اما ناکافی است، از این رو آموزش و یادگیری صحیح ایمنی در برابر زلزله باید در طول سال تحصیلی در مدارس ادامه دار باشد و برگزاری مانور زلزله در مدارس می بایست به صورت برنامه ای همیشگی، مستمر و مداوم بوده و بطور واقعی و جدی اجرا شود.

بنابراین گزارش در برگزاری مانور زلزله منطقه 9 که با همکاری سازمان دانش آموزی، ستاد مدیریت بحران، آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر و با هدف حفظ خونسردی، ارتقاء سطح آمادگی و افزایش اطلاعات دانش آموزان انجام شد، دانش آموزان با اقدامات لازم و ضروری پیش، حین و پس از زلزله آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار