در دومین جلسه اجرای طرح نماد در منطقه ۱۷عنوان شد:

نماد، یک فعالیت جمعی موثر برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه است

تهران ( پانا) - رئیس کلنیک مشاوره مرکز توحید ضمن اشاره به اینکه طرح نماد، یک فعالیت جمعی موثر برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه است، تاکید کرد اگر این طرح به شکل مطلوب اجرا شود، نتایج پایداری خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۳۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نماد، یک فعالیت جمعی موثر برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه است

دومین جلسه اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، سیده بتول موسوی، رئیس کلنیک مشاوره مرکز توحید، طاهره پور محمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، سهراب مولایی، معاون اموزش متوسطه، مریم فلاحتی، کارشناس مشاوره منطقه و مشاورین مدارس در منطقه ۱۷ برگزار شد.

مهدی نیکبخت، ضمن خیرمقدم خدمت مشاورین مدارس، نقش ارزنده مشاوران بر سلامت روان دانش‌آموزان در دوران تحصیل و شیوع کرونا گفت: با توجه به سیر تحولات ایجاد شده در کشور به‌دلیل شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت فعالیت‌های آموزشی‌ و پرورشی مدارس، میزان بهره‌برداری دانش‌آموزان از بستر فضای مجازی برای جبران فرصت‌های از دست‌رفته افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بی‌تردید مشاوران مدارس نقش بی‌بدیلی در حوزه سلامت روان ایفا می‌کنند که مهمترین آنها شناسایی و ارجاع به موقع دانش‌آموزان دارای مشکلات روان‌شناختی و در معرض خطر، ارائه آموزش‌های ارتقایی و انجام آزمون غربالگری است.

نیکبخت در ادامه گفت: با توجه به اینکه در سال تحصیلی جاری روند حضور دانش‌آموزان به صورت ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) است، این منطقه ماموریت‌های خود جهت زمینه‌سازی لازم برای اجرای فعالیت راهنمایی، مشاوره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از مشاوران مدارس به شکل حضوری و غیرحضوری به خصوص در بستر شبکه شاد را فراهم آورده است.

در ادامه موسوی، با بیان اهمیت نقش آموزش مهارت‌های زندگی و مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و خانواده‌ها، اظهار کرد: "نماد" یک فعالیت جمعی موثر برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه است که در صورت اجرای مطلوب، نتایج پایداری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با تمام قوت و با استفاده از همه ظرفیت های آموزش و پرورش و همچنین مساعدت سایر ارگان‌های عضو ائتلاف نماد، این طرح را به صورت مطلوب و مناسب اجرا خواهیم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا سایر ارگان ها نیز همانند آموزش و پرورش در انجام این مسئولیت همراه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار