3 منشور نورانی قرآن، عترت و نماز را سرچشمه راه زندگی خود قرار دهیم

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۷، تاکید کرد باید 3 منشور نورانی قرآن، عترت و نماز را سرچشمه راه زندگی خود قرار داد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
3 منشور نورانی قرآن، عترت و نماز را سرچشمه راه زندگی خود قرار دهیم

آیین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز در منطقه ۱۷ با حضور مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، مهدی نعیمی؛ رییس اداره قرآن، عترت و نماز، ملکی کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز، طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، صغری عطاردی؛ کارشناس مسئول شاهد و ایثارگران و کارشناسان قرانی در دبیرستان دوره اول شاهد شهید محسنی به صورت حضوری-مجازی برگزار شد.

در این مراسم تعداد محدودی از دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و سایر مدارس منطقه به صورت غیرحضوری در فضای شاد حاضر بودند.

مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 17، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: پاسخ تمامی سوالات و ابهامات بشر در قرآن وجود دارد و تفکر و تدبر در قرآن می تواند نجات بخش دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی باشد که همراهی خانواده‌ها در این زمینه مهم و موثر است.

مهدی نعیمی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز نیز ضمن تشکر از زحمات همکاران منطقه ۱۷ در برگزاری این مراسم گفت: توفیق خدمت به قرآن موهبتی است که خداوند به بندگانش می دهد. ما در آستانه هفته قرآن، عترت و نماز هستیم. 3 منشور نورانی که در همه ایام با آن روبرو هستیم به جهت اینکه اهمیت این سه مطلب را برای خود بیشتر یادآوری کنیم. این هفته را به نام قرآن برگزیدیم. هر چند همه روزها روز قرآن است و دیگر اینکه، شروع مسابقات قرآن، عترت نماز یکی از برنامه های این هفته مبارک است. که امروز در اینجا نیز مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات قرآن و عترت نماز را برگزار کنیم.

هفته قرآن برای یادآوری این مطلب است که این 3 منشور قرآن عترت نماز را عادی نگیریم. آنجا که خداوند متعال در سوره مبارکه مائده می فرماید: ولی شما خداست و رسولش و کسانی که ایمان آوردند آن کسانی که ایمان آوردند و کسانیکه نماز را برپا می دارند‌، آدم های خاصی هستند. یعنی وقتی می گوییم باید حرف خدا را شنید آن قرآن است و چگونه باید به آن عمل کرد که آن برپایی نماز است و چگونه باید آن را فهمید که آن با پیروی از مومنان است که البته اینجا خاصه امیر المونین مد نظر هستند. همانطور که در زیارت معصومین نقل می کنیم ایشان کسانی هستند که اشهد انک قد اقمت الصلاه نماز را برپا داشتند. اقامه نماز به معنای نماز خواندن صرف نیست، بلکه به این معناست که برای نماز چه کرده ایم.

نعیمی، در ادامه گفت: امام حسن عسگری که مصباح الهدی امسال نیز با نام شریف این امام همام متبرک است می فرماید: دو چیز است که از آن دو، چیزی بهتر و بالاتر نیست یکی ایمان و اعتقاد به خدای متعال و دیگری نفع رساندن به دیگران" که این نفع تنها نفع مادی نیست؛ بلکه نفع معنوی را هم شامل می شود که دعوت به نماز از بهترین این نفع هاست. حضرت ابراهیم که از انبیا اولوالعزم و نیای بسیاری از انبیاست بعد از دستیابی به مقام عظمای امامت از خداوند دو آرزو طلب میکند که اولی رب اجعلنی مقیم الصلاه است یعنی خدایا مرا از برپاکنندگان نماز قرار بده. که این بدان معناست که این خود مقامی است بسیار والا.

نعیمی، در پایان گفت: پس ما باید همواره این 3 منشور نورانی قرآن عترت نماز را سرچشمه راه زندگی خود قرار دهیم و از آن بهترین بهره ها را ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار