کارشناس مشاوره منطقه ۱۳:

مشاوران مدارس، نقش مهمی در امر پیشگیری و بهبود دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی دارند

تهران (پانا) - کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ عنوان کرد مشاوران مدارس، نقش مهمی در امر پیشگیری و بهبود دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی دارند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران مدارس، نقش مهمی در امر پیشگیری و بهبود دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی دارند

۲۲ تا ۲۸ آبان که در تقویم، هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی نام گذاری شده است، تلنگری در راستای توجه بیشتر به این مسئله مهم، یعنی اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره منطقه۱۳ از فعالیت های دانش آموزان این منطقه در این هفته صحبت کرد.

کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ و مدیر مرکز هسته مشاوره شرق تهران، درباره فعالیت های انجام گرفته در منطقه ۱۳ در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت: روزشمار هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی و بخشنامه دستورالعمل های اجرایی این هفته به مدارس ابلاغ شد. همچنین مسابقه ای تحت عنوان نقاشی و پوستر در رابطه با مبارزه با اعتیاد برای دانش آموزان سطح منطقه در نظر گرفته شد و با اطلاع رسانی به مدارس، دانش آموزان تقریبا ۲۹ مدرسه در این مسابقه تا الان شرکت کردند.
وی ادامه داد: جلسه ای نیز با عنوان کارگاه توانمندسازی با محوریت پیشگیری اعتیاد در دانش آموزان برای مشاورین و رابطین مشاوره در دستور کار این هفته قرار داشت که این وبینار در ۲۶ آبان برگزار شد.
نظری علاوه بر تشکر از همکاری دانش آموزان و مدارس در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت: مشاورین مدارس و مدرسه هایی که مجریان طرح یاریگران زندگی بودند، برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته مبارزه با اعتیاد را به اطلاع دانش آموزان و اولیای منطقه ۱۳ رساندند و دانش آموزان تعداد بسیار زیادی از آثار و محتواهایی در مورد این هفته تولید کرده و در گروه یاریگران زندگی و گروه رابطین مشاوره منطقه بارگذاری کردند. ما شاهد فعالیت های بسیار خلاقانه و جالبی از دانش آموزان منطقه بودیم. در پایان هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، مدارس، گزارش کار خود را ارسال می کنند.
مژگان نظری، نقش مشاوران و خانواده را در امر پیشگیری دانش آموزان از اعتیاد و آسیب های اجتماعی را مهم شمرد و گفت: مشاور و خانواده آگاهی های لازم به نوجوان را می دهند. مشاوران با آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، آنها را از نظر روحی و روانی برای رو به رو شدن با مشکلات، کنترل هیجانات و جراتمندی آماده می کنند.
کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ در مورد چگونگی بررسی و انتخاب برندگان در مسابقه نقاشی و پوستر هفته مبارزه با اعتیاد بیان کرد: نقاشی ها و پوسترهای ارسالی دانش آموزان توسط کارشناسی مشاوره منطقه ۱۳ با توجه به معیارهای مشخصی بررسی می شوند. برخی از این معیارها عبارتند از: نقاشی ها و پوسترهای ارسالی باید خلاقانه و جالب باشند، تکراری نباشند و از جذابیت خاصی برخوردار باشند و کپی از منابع دیگر نباشند.
کارشناسی مشاوره منطقه ۱۳ با توجه به این معیارها بر اساس مقطع تحصیلی آثار ارسالی را جداسازی کرده و اسامی ۱۰ نفر که بهترین آثار را ارسال کردند، بعد از پایان هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی به مدارس اعلام شده و جوایز نفیس دریافت می کنند.

* خبرنگار دانش آموز؛ مهسا عزتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار