در کمیته فوریت‌های روانی اجتماعی منطقه ۱۳ عنوان شد:

آموزش خانواده یکی از عوامل مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، در نشست کمیته فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی و روانی با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات برای کاهش آسیب‌ها؛ نقش آموزش خانواده را مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش خانواده یکی از عوامل مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان است

نشست کمیته فوریت های آسیب های اجتماعی و روانی با هدف بررسی چالش ها و مشکلات جهت کاهش آسیب ها با حضور اعضاء و مدیران مدارسی که دانش آموزان آن در معرض خطر هستند در منطقه ۱۳ برگزار شد.

در این نشست، سید محمد هادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ با اشاره به تلاش جهت کاهش آسیب‌های روحی، روانی در دانش آموزان و اهمیت وظایف مشاورین مدارس گفت: تشکیل جلسات کمیته فوریت ها امری ضروری است اعضای کمیته، مدیران و مشاورین مدارس باید به نحو شایسته ای عمل کنند و در بررسی مسائل و مشکلات، شفاف سازی کنند تا عملکرد بهتری حاصل شود. مدیران مدارس در سیاستگذاری مدرسه نقش مهمی دارند، مدارسی که مجموعه ای هماهنگ و منسجم داشته باشند مشکلات و معضلات کمتری را خواهند داشت، بنابراین هر چه وحدت و هماهنگی در مدارس بیشتر باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد در کنار مدیران، معاونت پرورشی منطقه و مرکز مشاوره نیز باید پیگیر مسائل باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش آسیب ها آموزش خانواده نقش مهمی را در مدارس ایفا می کند در جلسه‌ای که با حضور مدرسین آموزش خانواده در منطقه برگزار شد، مدرسین هر کدام نگاهی نو داشتند و به نکات خوبی در مورد تغییر رفتارهای دانش آموزان در دوران کرونا و مسائلی که به تبع آن ایجاد شده اشاره کردند و تجربیات فراوانی در اختیار مشاورین و بقیه مدرسین قرار دادند.

علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه با تاکید بر مشکلات دوران بحران پساکرونا گفت: در این دوره بحرانی، مشاورین باید به تفاوت های فردی روحی و روانی دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشد. در حال حاضر که دانش آموزان در دسترس فضای پرورشی نیستند کار این حوزه دشوارتر شده و به نظر می رسد پس از ورود به مسائل آموزشی، در زمینه مسائل پرورشی، بستر سازی مناسبی باید صورت گیرد و با دقت بیشتری مشکلات بررسی شود تا آسیب هایی که به دانش آموز از لحاظ روحی و روانی وارد شده کاهش یابد.

در ادامه مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره منطقه و مدیر مرکز هسته مشاوره با توجه به اهمیت جلسه کمیته فوریت های روحی روانی دانش آموزان و تاکید اداره کل شهر تهران گفت: با توجه به حضوری شدن مدارس، علاوه بر مسائل و مشکلاتی که در آموزش دانش آموزان مشاهده می شود ما با مشکلات و معضلات روحی و روانی زیادی در دانش آموزان مواجه شدیم که این آسیب ها به خصوص در مرکز مشاوره بیشتر احساس می شود بنابراین در بررسی مشکلات، در جلسه کمیته فوریت ها تصمیم بر آن شد در هر جلسه مدیران سه مدرسه که دانش آموزانش در معرض خطر هستند حضور یابند و با همفکری و همیاری، مشکلات ایجاد شده در مدارس را بررسی کرده تا آسیب های وارده به دانش آموزان را کاهش دهیم. همچنین برای کاهش آسیب ها فعالیت های مختلفی مانند طرح یاریگران زندگی، حضور رابطین مشاور در مدارس و توانمندسازی رابطین در منطقه ۱۳ انجام شد در طرح یاریگران زندگی که هم اکنون در حال اجراست مدارس مجری طرح با همکاری دانش آموزان مشتاقانه، خلاقانه و خودجوش عمل می کنند.

همچنین، نظری با اشاره به نحوه معرفی دانش آموزان آسیب دیده به منطفه گفت: برای بررسی و کاهش آسیب ها، مدارس از طریق سامانه نماد، دانش آموزانی که آسیب پذیر و در معرض خطر هستند را به مرکز مشاوره ارجاع خواهند داد.

وی افزود: آموزگاران و اولیا با استفاده از رمز ورود از طریق سامانه همگام در قسمت نماد، نشانه های رفتاری را وارد کرده مشکلات ارجاع داده شده در منطقه، بررسی و پیگیری می شود اگر مشکلات در منطقه به نتیجه نهایی نرسید به مرکز مشاوره توحید ارجاع خواهد شد.

در پایان نشست مشکلات و معضلات از طرف مدیران مدارس خوارزمی، امام خمینی و پروین حکمت (اندرزگو) در جلسه مطرح شد و اعضای کمیته به بررسی پرداختند تا پیگیری های لازم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار