در جلسه کمیته فوریت‌های روانی، اجتماعی منطقه ۱۳ عنوان شد:

هدف از اجرای طرح نماد، عبور دانش‌آموزان از مشکلات روانی، اجتماعی و تحصیلی است

تهران (پانا) - طرح فوریت‌های روانی - اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه پرورشی است. در این طرح، مدیران مدارس و اعضای کمیته فوریت‌ها در مواقع ضروری و به طور موثر باید وارد عمل شوند و به بررسی مشکلات و آسیب‌ها بپردازند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای طرح نماد، عبور دانش‌آموزان از مشکلات روانی، اجتماعی و تحصیلی است

کمیته فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان در منطقه ۱۳ با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ و اعضای کمیته فوریت ها برگزار شد.

در این نشست آسیب‌های اجتماعی و مشکلات دانش آموزان دبستان هدایت، دبیرستان معصومی لاری و هنرستان مالک اشتر با حضور مدیران این مدارس مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی جهت رفع آسیب ها ارائه شد.

سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ ضمن تشکر از همکاری مشاورین مدارس به آسیب های دانش آموزان در منطقه و چگونگی این مدارس با منطقه جهت حل مشکلات و آسیب ها تاکید کرد و گفت: طرح فوریت‌های روانی - اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه پرورشی است و مدیران مدارس و اعضای کمیته فوریت ها در مواقع ضروری و به طور موثر باید وارد عمل شوند و به بررسی مشکلات و آسیب ها بپردازند.

در ادامه علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ با تاکید به هدف طرح نماد اظهار کرد: اجرای طرح نماد در سطح منطقه برای دانش‌آموزان در معرض خطر و دانش‌آموزان پرخطر انجام می‌شود. دانش‌آموزان برای مقابله با مشکلات ناشی از شرایط قرنطینه، آموزش‌های مجازی و دیگر مشکلات روان‌شناختی به خدمات مشاوره‌ای نیازمندند، همچنین برخی از دانش‌آموزان به صورت اضطراری نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند تا بتوانند از مشکلات روانی، اجتماعی و تحصیلی به درستی عبور کنند.

مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۳ گفت: فرآیند ارائه خدمات فوریت های روانی - اجتماعی به دانش آموزان در طرح نماد، نظامند و هدف دار است و شناسایی دانش آموزان آسیب دیده، نیازمند به شیوه گزارش از طرف مدرسه است.

وی با اشاره به آموزش هایی که جهت ثبت دانش آموزان در سامانه نماد برگزار شد، افزود: دانش آموزانی که در معرض آسیب قرار گرفته اند لزوما در سامانه نماد ثبت و به منطقه ارجاع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار