مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳:

انتخابات شورای دانش‌آموزی، مانوری برای مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در آینده است

تهران (پانا) - شورای دانش‌آموزی از ارکان اصلی و جزو پایه و اساس تصمیم‌گیری در مدارس بوده و پل ارتباطی بین دانش‌آموز و مدرسه است تا نظرات دانش‌آموزان در بهتر شدن آموزش و سالم‌سازی محیط اعمال شود.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش‌آموزی، مانوری برای مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در آینده است

بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی با حضور سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ و هیئت همراه و علی امینیان؛ کارشناس امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در دبستان پسرانه شهید چمران برگزار شد.

سید محمد هادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ نیز ضمن تشکر از حضور دانش آموزان در این روز مهم گفت: امروز بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است، سال گذشته انتخابات در فضای مجازی انجام شد که تجربه جدیدی در طول سال‌های تحصیلی بود، ولی امسال با حضور حداقلی دانش آموزان شاهد شور و نشاط در مدارس هستیم و انشالله مدارس با حضور دانش آموزان پر رنگ تر خواهد شد.
وی ادامه داد: شورای دانش آموزی از ارکان اصلی و جزو پایه و اساس تصمیم گیری در مدارس بوده و پل ارتباطی بین دانش آموز و مدرسه است تا نظرات دانش آموزان در بهتر شدن آموزش و سالم سازی محیط اعمال شود.
مدیر منطقه ۱۳ در مورد اهمیت شورای دانش آموزی اذعان کرد: شورای دانش آموزی از ارکان مهم مدرسه است و این نشان از اهمیت بالای آن است. رئیس شورا نماینده تمام دانش آموزان در مدرسه و حافظ منافع دانش آموزان است و با حضور در جلسات مدرسه و آموزش و پرورش منطقه در مورد موضوعات مربوطه اظهار نظر می کند و حتی مواردی را می تواند مصوب کند.
حسینی در ادامه افزود: شورای دانش آموزی مانوری برای مسئولیت پذیری در آینده است؛ در انتخاب افراد دقت کنید و افرادی که کاندیدا می شوند باید از نظر علمی سرآمد دانش آموزان باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند؛ اخلاق داشته باشند؛ اهل تک روی نباشند و کار گروهی را به خوبی انجام بدهند؛ باید همدلی و همکاری داشته باشند، اگر بخواهیم جامعه موفقی در آینده داشته باشیم، شما دانش آموزان عزیز از همین الان شروع کنید و با توجه به سلیقه، افکار و نگاه متفاوت باید بتوانید همدیگر را باور کنید و در کنار هم کارهای بزرگی را انجام دهید.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس ابتدایی در اول آذر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: مدارس با رعایت قانون شفا، شستن دست ها حدود ۲۰ ثانیه، فاصله گذاری اجتماعی ۱۵۰ سانتی متر و استفاده از ماسک و با شرایط ویژه به تدریج بازگشایی خواهد شد.

محبوبه بستان منش؛ مدیر دبستان چمران ضمن خیر مقدم به مسئولین و اولیای دانش آموزان گفت: بعد از مدتها، حضور دانش آموزان به فضای مدرسه گرما بخشید و حقیقتا دل تنگ دیدار این عزیزان بودیم.
وی افزود: دانش آموزان نسل امروز فراتر از گذشته هستند‌ آنها در نظر ما همیشه دغدغه بازی، اردو و ... را دارند اما این چند روزه با شعارهایی که در تبلیغاتشان مشاهده کردیم مانند همفکری، مهارت و تمایل به کارهای گروهی نشان دهنده این است که دانش آموزان آیندسازان مملکت هستند و با اهمیت دادن به مسائل علمی و معنوی با هم اندیشی و همبستگی، امورات را پیش می برند و در آینده با مهارت دانش و معنویاتی که بدست می آورند می توانند شگفتی ساز شوند.

در پایان کاندیداها، ضمن معرفی خود به نوبت برای دانش آموزان از شعارهایی که در تبلیغات مطرح کردند صحبت کردند و دانش آموزان با انتخاب درست و آگاهانه اعضای شورا برگه رای را به صندوق رای انداختند.

* خبرنگار دانش آموز ؛ عرفان نوری تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار