برگزاری آزمونهای آنلاین سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و ششمین دوره مسابقات فرهنگیان آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) -  معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از روند برگزاری آزمونهای آنلاین سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و ششمین دوره مسابقات فرهنگیان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمونهای آنلاین سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و ششمین دوره مسابقات فرهنگیان آذربایجان شرقی

طاهر علمی در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار پانا، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان درباره برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت: قرآن را بعنوان اساسنامه زندگی سعادتمندانه و یک قانون محکم زندگی نگاه کنیم، چرا که قرآن معلم اخلاق است و هر معلم اخلاق جز راهنمایی به صراط مستقیم ،چیز دیگری به انسانها یاد نمیدهد پس قرآن بنا به فرمایش پیامبر (ص)درمان همه درد هاست و گفتند برای قرآن خیلی کار میتوانیم انجام بدهیم، ما برای آموزش قرآن وحفظ قرآن و قرائت و تفسیر قرآن و ... باید وقت و زمان بگذاریم و ما باید کاری کنیم تا لسان دانش آموز و رفتار دانش آموز با قرآن مأنوس بشود و مسابقات میتواند زمینه این کارها را در بین دانش آموزان بوجود بیاورد.
وی افزود: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان و ششمین دوره مسابقات فرهنگیان در ۴ مرحله انجام می گیرد که شامل مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری است.
علمی خاطر نشان کرد: با اینکه امسال با بیماری کرونا مواجه هستیم ولی این مسابقات نه‌تنها تعطیل نشده بلکه استقبال دانش آموزان بیشتر هم شده است و دلیلش تلاش همه همکاران است که آموزش قرآن را در آموزش و پرورش و مدارس به خوبی تبلیغ و ترویج داده اند.
وی گفت: این مرحله، مرحله استانی است و ۲۷۰۰ نفر دانش آموز توانسته‌اند پس از گذراندن مرحله آموزشگاهی و منطقه ای به مرحله استانی راه پیدا کنند.
علمی افزود: این مسابقات در ۱۱ رشته( حفظ، قرائت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و...) برگزار می گردد.
وی همچنین گفت: امید است داوران با داوری خوب ،دانش آموزان برتر را برای مرحله کشوری انتخاب کنند تا حقی از کسی ضایع نشود
او به افتخارات استان آذربایجان شرقی در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال های قبل ما جز استان های برتر کشور در این زمینه بوده‌ایم رتبه های متعدد قرآنی را در مرحله کشوری به استان خودمان اختصاص دادیم و این افتخارات نشان از این است که دانش آموزان برتر استان در قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، نماز و عترت استعداد هایشان را خوب نشان داده اندند و ما هم به وجود آنان افتخار میکنیم
علمی درباره نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش ذاتا کارش تربیت انسان ها و بخصوص تربیت دینی است و همواره در این راستا تلاش می‌کند که با هم‌افزایی دستگاه ها و جامعه و با همراهی خانواده ها این مسئولیت را به خوبی انجام دهیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار امیدواری کردند و گفتند با تلاش و همکاری ۵۰ دارالقرآنی که در سطح استان داریم به همراه مربیان متخصص در مجموعه آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد تا نتیجه مطلوبی در بحث آموزش و حفظ قرآن حاصل گردد.
وی گفت: اگر زمینه قرآنی در آموزش و پرورش رونق یافته است؛ نتیجه کار‌کرد خوب اداره قرآن ودار‌القرآن ها است.
وی در پایان با اشاره به هدف تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در سطح کشور ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن داشته باشیم افزود: آموزش و پرورش برنامه خوبی برای حفظ شروع کرده است که در این زمینه حفظ جزء ۳۰ قرآن را ،چندین سال است در دستور کار قرار داده ایم و استقبالی که دانش آموزان کرده اند امیدوارم بتوانیم آرزوی مقام معظم رهبری را در تحقق ده میلیون حافظ قرآنی تحقق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار