در گفت‌وگو دانش‌آموزان ملارد با پانا مطرح شد؛

فضای مجازی و تهدیدات آن

ملارد(پانا)- گرایش به بازی‌های مخرب، افسردگی و گوشه‌گیری، قرارگرفتن در معرض محتواهای نامناسب و خشونت‌آمیز و دوری از خانواده از معایب و خطرات فضای مجازی است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی و تهدیدات آن

این روزها فضای مجازی جای دنیای واقعی را در زندگی افراد گرفته و انها را از کانون گرم خانواده و دنیای واقعی دور کرده است و این موضوع باعث شده که خطرات فضای مجازی، کودکان و دانش‌آموزان را تهدید کند. با توجه به اهمیت و گستردگی موضوع، نظر چند دانش‌آموز شهرستان ملارد را در مورد اینکه چه آسیب‌هایی می‌تواند یک دانش‌آموز را در فضای مجازی تهدید کند، جویا شدیم.

فاطمه هاشمی، دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه عطیه است و در پاسخ به پرسش خطرات فضای مجازی گفت: به نظر من ممکن است فردی با حساب کاربری‌های مختلف افراد دیگر را هک کند و باعث در هم شکستن حریم خصوصی دیگران شود.

طاها لطیفی هم در پایه ششم مدرسه کمال‌الملک درس می‌خواند و معتقد است، استفاده بیش از حد و افراطی از شبکه‌های اجتماعی موجب اعتیاد فرد به فضای مجازی خواهد شد.

نظر ستایش قربانی دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه احرار در مورد اثر فضای مجازی و خطرات آن این است که در کنار بازی‌های فکری در این فضا، گرایش به سمت بازی‌های مخرب باعث آسیب‌های جدی به جسم و سلامت روان فرد از قبیل افسردگی، اضطراب و کناره‌گیری از حضور در خانواده می‌شود.

مریم زندیه دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه شاهد است و می‌گوید: کم‌تحرکی، پرخاشگری، قرار گفتن در معرض محتواهای خشونت‌آمیز و نامناسب، سرقت پول و حساب‌های بانکی، هک اطلاعات شخصی و تهدید افراد برای افشا نکردن آنها، می‌تواند از جمله آسیب‌هایی باشد که توسط فضای مجازی دانش‌آموزان و کودکان را تهدید می‌کند.

آتنا شعبانی دانش‌آموز پایه هفتم مدرسه عطیه هم پیرامون فضای مجازی گفت: در کنار بدی‌های فضای مجازی می‌توانیم به خوبی‌های آن هم اشاره کنیم. مثلا کسب و کارهای مجازی، استفاده از برنامه‌های درسی و فیلم‌های کمک آموزشی از مزایای فضای مجازی است، مهم این است که با نظارت والدین و بصورت برنامه‌ریزی شده از این فضا استفاده کنیم.

خبرنگاردانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار