حسن روشن در گفت‌وگو با پانا:

این فصل هم شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر کم است

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال و عضو سابق کمیته فنی این باشگاه معتقد است به رغم خریدهایی که این باشگاه داشته، در فصل جدید هم استقلال شانس کمی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
این فصل هم شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر کم است

حسن روشن در گفت‌وگو با پانا درباره شرایط استقلال پیش از دیدار با تیم هوادار تهران در هفته اول لیگ برتر گفت: «من خیلی امید به قهرمانی استقلال در این فصل ندارم و شانس قهرمانی این تیم را کم می‌دانم چرا که معتقدم تیم باید تقویت شود. استقلال به بازیکنانی نیاز دارد که واقعا استقلالی هستند، این تیم نیازی به بازیکن معمولی ندارد. به نظرم استقلال بازیکنانی می‌خواهد که در حد و اندازه تیم باشند تا بتوانند در آینده برای استقلال مفید واقع شوند.»

وی به تغییرات مدیریتی که تیم استقلال پیش از شروع فصل داشته اشاره کرد و گفت: «آجورلو نسبت به اسامی که برای مدیرعاملی استقلال معرفی شده بودند بهتر از گزینه‌های دیگر بود. نیاز است که پیشکسوتان استقلال بیشتر در بدنه این تیم باشند و از آن‌ها در هیات امنای استقلال بهره برد. استقلال باید به دست اهالی استقلال سپرده شود و اگر گزینه‌ای مناسب نبود آن وقت به فکر نفرات دیگر باشند.»

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه مهم‌ترین ضعف استقلال نداشتن آکادمی است، خاطرنشان کرد: «متاسفانه یکی از مشکلات عمده استقلال نداشتن آکادمی است. این باشگاه بازیکن تولید نمی‌کند در حالی که آکادمی حکم حساب پس‌انداز یک باشگاه را دارد. ما در گذشته بازیکنان بزرگی در استقلال داشتیم که از دل همین آکادمی بیرون آمدند و برای باشگاه مثمر ثمر بودند. الان هم با بازیکنانی مثل مهدی قایدی درآمد به باشگاه تزریق می‌شود. رکن دوم هر باشگاه هم پیشکسوتان آن است. اگر در یک باشگاه بحث ساختن بازیکنان و آکادمی و همچنین پیشکسوتان اصلاح شود آن وقت می‌توانیم بگوییم استقلال به یک باشگاه تبدیل شده است.»

روشن با تاکید بر اینکه ارزش پیراهن استقلال کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: «در گذشته پوشیدن پیراهن استقلال برای ما ارزش داشت اما الان بازیکنانی را می‌بینم که تنها به دنبال پول و طلب میلیاردی هستند. اگر آکادمی درست کارش را انجام دهد بازیکنان از رده جوانان به تیم می‌آیند و آن وقت هزینه هم کمتر می‌شود. من چند وقت پیش پیشنهاد کردم اگر تیم اصلی در حد و اندازه خودش نبود تیم‌های جوانان و امید را به میدان بفرستند. اگر در سال‌های ابتدای این تیم قهرمان نشد مطمئن باشید در ۱۰ سال آینده قهرمانی را به دست خواهند آورد.»

عضو سابق کمیته فنی باشگاه استقلال در مورد بازیکنانی که با نظر فرهاد مجیدی جذب شده‌اند عنوان کرد: «همه جا می‌گویند تیمی که بسته شده با نظر کامل کادر فنی بوده است در حالی که این کار درست نیست. یک باشگاه باید کمیته فنی داشته باشد و هر بازیکنی که قرار است جذب شود با نظر اعضای کمیته فنی باشد نه اینکه فقط یک نفر اظهارنظر کند. من با این موضوع هم مخالفم و معتقدم کار درستی انجام نشده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار