حسن روشن در گفت‌وگو با پانا

اتحاد نداشتن باشگاه‌ها باعث شده که فدراسیون فوتبال زورگویی کند؛ همه چیز قربانی اختلاف مدیران شده است

همه هزینه‌ها با باشگاه‌ها است اما وقتی درآمدزایی به وسط می‌آید سازمان لیگ مدعی می‌شود / فدراسیون فوتبال دست از سر باشگاه‌ها بردارد و فکر تیم ملی باشد

تهران (پانا) - ملی‌پوش فوتبال ایران در جام جهانی 1978 معتقد است نبود اتحاد در بین باشگاه‌های لیگ برتری و اختلاف بین مدیران این باشگاه‌ها باعث شده تا فدراسیون فوتبال در ماجرای تبلیغات محیطی زورگویی کند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اتحاد نداشتن باشگاه‌ها باعث شده که فدراسیون فوتبال زورگویی کند؛ همه چیز قربانی اختلاف مدیران شده است

حسن روشن در گفت‌وگو با پانا، درباره مشکلات ایجاد شده پیرامون تبلیغات محیطی گفت: «من نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال به دنبال اجرای تبلیغات محیطی است، مگر در فوتبال دنیا فدراسیون‌ها، تبلیغات محیطی تیم‌های بارسلونا، رئال مادرید یا بایرن مونیخ را انجام می‌دهند که امروز فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دنبال اجرای آن هستند. متاسفانه مدیران باشگاه‌ها با یکدیگر اتحاد ندارند و همین موضوع باعث می‌شود تا فدراسیون زورگویی کند و مدعی شود که سازمان لیگ باید این کار را انجام دهد، در حالی که سازمان لیگ به عنوان مسئول برگزاری مسابقات وظیفه‌اش این است که سهم خود را دریافت کند و در دیگر موضوعات دخالت نداشته باشد.»

وی ادامه داد: «متاسفانه ضعف اصلی ما نبود اتحادیه قوی و منسجم است که اگر بود چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد. در حال حاضر همه چیز قربانی اختلافات مدیران باشگاه‌ها شده است و طبیعی است که در این شرایط سازمان لیگ هم شروع به تهدید کردن باشگاه‌ها می‌کند. در هیچ کجای دنیا چنین روالی وجود ندارد که مسئولان برگزار کننده رقابت‌ها ادعا کند که روش های درآمدزایی در اختیار آنها قرار بگیرد، چون این حق باشگاه‌های فوتبال است که از این محل درآمد کسب کنند اما متاسفانه نبود قوانین درست باعث می شود که چنین اتفاقاتی رقم بخورد.»

روشن عنوان کرد: «چگونه است همه هزینه‌ها بر عهده باشگاه‌ها باشد اما در مقابل درآمد تبلیغات محیطی باید در اختیار سازمان لیگ قرار گیرد. در حال حاضر هزینه اجاره استادیوم، مسابقات، دستمزد مربیان و بازیکنان همگی بر عهده باشگاه‌ها است اما وقتی درآمدزایی به میان می‌آید سازمان لیگ مدعی تمام عیار می‌شود. اگر باشگاه‌ها با یکدیگر متحد می شدند و یک هفته مسابقات فوتبال را برگزار نمی‌کردند آن وقت تکلیف مشخص می‌شد و فدراسیون و سازمان لیگ نمی توانستند زورگویی کند. »

پیشکسوت استقلال در واکنش به تهدید صادق درودگر مبنی بر اینکه اگر مدیران باشگاه‌ها در اجرای تبلیغات محیطی تخلف کنند از آنها شکایت خواهد شد، اظهار کرد: «نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها گفته می‌شود اما سوالم این است که مگر درودگر چه کاره است که باید باشگاه استقلال را تهدید کند؟ بر اساس کدام کارنامه مدیریتی و سابقه به خودش اجازه می‌دهد که یک باشگاه پرطرفدار را تهدید کند. متاسفانه نبود اتحاد در بین مدیران باشگاه ها باعث شده چنین وضعیتی به وجود بیاید. مسئولان سازمان لیگ در حق باشگاه‌ها چه لطفی می‌کنند که حالا باید کار به شکایت هم برسد؟»

ملی‌پوش فوتبال ایران در جام جهانی 1978 عنوان کرد: «متاسفانه الان در سیستم مدیریتی فوتبال چالش‌های بسیار زیادی وجود دارد و به نظرم فراسیون به جای دخالت در امور باشگاه‌ها بهتر است به فکر پشتیبانی از تیم ملی باشند، تا موانعی که بر سر راه این تیم است برطرف شود. باشگاه استقلال و پرسپولیس آبروی فوتبال ایران هستند و حضور آنها در سطح قاره آسیا یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. قطعا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم دوست ندارد که تیم‌های استقلال و پرسپولیس با وجود هواداران بیشماری که دارند حذف شوند اما الان می‌بینیم که برخی موانع وجود دارد و ممکن است این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند. بهتر است به جای دخالت در امور باشگاه‌ها چالش های این‌چنینی حل و فصل شود تا اعتبار فوتبال ایران خدشه‌دار نشود.»

پیشکسوت استقلال در پایان گفت: « ما باید به فکر اصلاح امور باشیم. وقتی باشگاه ها محلی برای درآمد نداشته باشند طبیعی است که مشکلات آنها هم بسیار زیاد خواهد بود. بهتر است فدراسیون فوتبال دست از دخالت در امور درآمدزایی باشگاه‌ها بر دارد و بیشتر به حوزه ملی توجه کند‌. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار